نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ارتقاء یافت
کد خبر: 3633220
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ارتقاء یافت

گروه اجتماعی: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رتبه استان در شاخص نرخ بیکاری از رتبه آخر در سال ۱۳۹۴ به رتبه ۲۰ در سال ۱۳۹۵ ارتقاء یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مجید محنائی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 30 مردادماه اظهار کرد: براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال 1394 نرخ بیکاری استان 17.7 درصد بود که در بین 31 استان مقام آخر متعلق به کهگیلویه و بویراحمد بود.
وی افزود: با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته مطابق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 که تمامی خانوارها سرشماری و دارای اعتبار بالائی است، استان ما با 11 پله صعود به رتبه 20 رسید و به تبع آن نرخ بیکاری استان از 17.7 درصد به 12.95 درصد برآورد شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رتبه استان در شاخص نرخ بیکاری از رتبه آخر در سال 1394 به رتبه 20 در سال 1395  ارتقاء یافت.
محنائی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی محسوب می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که در این فاصله میانگین نرخ بیکاری کشور از 11 درصد به 12.57 درصد رسیده است.
captcha