هیئت مذهبی باید پاسخگو به شبهات دینی باشد
کد خبر: 3644438
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

هیئت مذهبی باید پاسخگو به شبهات دینی باشد

گروه اجتماعی: مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هیئتی سازنده است که در پاسخ به شبهات مطروحه از سوی دشمنان باشد، شایعاتی که مانند موریانه در اذهان جوانان و نوجوانان نفوذ کرده و پایه‌های اعتقادی آنان را متزلزل ساخته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین علی دارابی، مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست شورای هیئات مذهبی سراسر کشور که 28 شهریورماه در محل این اداره کل برگزار شد، گفت: نذورات مردمی برای ترویج معارف اسلامی مبلغی بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد هیئات مذهبی مصداق بیان امیر المومنین(ع) یعنی قلیل المومن هستند چرا که ضمن یاری رسان بودن به لحاظ فرهنگی، مذهبی و ... برای نظام اسلامی بسیار کم هزینه‌اند.
دارابی افزود: اما آنچه در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار است، توجه به سخنان رهبری و داشتن هیئت مذهبی طراز انقلاب اسلامی است.
مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فرموده پیامبر اعظم(ص) در خصوص اینکه منبر فرد را باید از 5 وضعیت به 5 وضعیت بهتر هدایت کند، اظهار کرد: هیئتی سازنده است که در پاسخ به شبهات مطروحه از سوی دشمنان باشد، شایعاتی که مانند موریانه در اذهان جوانان و نوجوانان نفوذ کرده و پایه‌های اعتقادی آنان را متزلزل ساخته است.
دارابی گفت: در هیئات مذهبی باید شیعه از این هجمه شبهات نجات یابد و فرد را  به ایمان و یقین قلبی برساند.
مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ریا آفت جدی هیئات مذهبی است، افزود: هیئتی طراز انقلاب اسلامی است که فرد را از ریاکاری به اخلاص هدایت کند.
وی ادامه داد: مأموریت اصلی شیطان ایجاد کینه و عداوت است، از همین رو هیئت باید مرکز ایجاد وحدت، همدلی، دلدادگی و تقویت روحیه مهربانی باشد و از وابستگی و دلبستگی به دنیا فرد را به زهد بکشاند.
دارابی با اشاره به اینکه رمز فلاح و پیروزی نظام اسلامی، مجالس ذکر اهل‌بیت(ع) است اظهار کرد: این مجالس باید طوری برگزار شود تا مردم با حضور در این مجالس به شور و شعور حسینی(ع) برسند.
مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: عطش برای خدمت در مجالس اهل‌بیت(ع) یک سرمایه عظیم است، لذا در این خصوص باید با حمایت‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ارتقاء شاخصه‌های دینی، معرفتی و افزایش مهارت مدیریت هیئتی وجود داشته باشد.
captcha