فرهنگ ایثارگری، الگوی ایجاد تغییرات فرهنگی است
کد خبر: 3646080
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

فرهنگ ایثارگری، الگوی ایجاد تغییرات فرهنگی است

گروه اجتماعی: رئیس هیئت مدیره کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات استان اصفهان گفت: فرهنگ ایثارگری و روحیه جمع‌گرایی دفاع مقدس می‌تواند سرمشقی برای ایجاد تغییرات فرهنگی در کشور باشد.

سید علی نکویی، رئیس هیئت‌مدیره کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان با بیان اینکه مهمترین هدف دفاع مقدس، دفاع از انقلاب و وطن بود، اظهار کرد: جنگ تحمیلی با فاصله کمی از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد. در واقع بعد از اینکه کودتاهای مختلف علیه انقلاب به نتیجه نرسید، دشمن زمینه حمله عراق را به قصد تصرف خاک ایران و نیز نابودی انقلاب فراهم کرد.
وی افزود: زمانی که نیروهای نظامی و ارتش ما آمادگی و انسجام لازم را نداشتند و وقایع بعد از پیروزی انقلاب فرصت بازسازی نیروهای نظامی را نداده بود، حمله به کشور آغاز شد؛ ولی با این وجود مردم یکپارچه به ندای حضرت امام لبیک گفته و در جبهه‌ها حضور پیدا کردند.
نکویی خاطرنشان کرد: نوع نگاه و روحیات حضرت امام و نیز سخنان ایشان خطاب به رزمندگان سبب شد تا آنها با لبیک به ندای امام، در جبهه‌ها حضور یافته و در راه اسلام و حفظ میهن ایثار و فداکاری کنند.
وی تصریح کرد: هنگام وقوع جنگ ما در شرایط نابرابر با دشمن قرار داشتیم، دشمن از امکانات فراوان برخوردار بود و تمام تسلیحات روز دنیا را در اختیار داشت، ولی نظام با وجود تمام محدودیت‌ها، با اتکا به مردم و خودباوری توانست به خوبی از این شرایط دشوار عبور کند. 
رئیس هیئت مدیره کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات استان اصفهان بیان کرد: در جنگ تحمیلی، با تبعیت از رهنمودهای امام و اتکا به توانایی‌های داخلی توانستیم ابزارها و ادوات جنگی جدید ایجاد کنیم که نشان می‌دهد اگر مردم همسو و هماهنگ با یکدیگر حرکت کنند، می‌توانند بر سخت‌ترین مشکلات فائق آیند.
وی روحیه ایثار، فداکاری، گذشت، همکاری و اعتماد به نفس به جای روحیه خودمحوری و خودخواهی را از ویژگی‌های بارز رزمندگان دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: با تأکید و توجه به چنین روحیات و ویژگی‌هایی می‌توان تغییرات فرهنگی بزرگی در کشور به وجود آورد.
نکویی تصریح کرد: اقدامات و فعالیت‌های موجود در رابطه با دفاع مقدس قابل قبول نیست، چرا که تکیه بر بخشی از مسائل و تکرار همیشگی آنها و غافل شدن از زوایای دیگر می‌تواند موجب فراموشی بسیاری از فداکاری‌ها و رشادت‌های این دوران شود.
وی گفت: خنثی کردن توطئه‌های استکبار جهانی و ایادی آن برای نابودی کشور ما سبب شد تا جهان بفهمد که ایران و مردم آن به سادگی شکست را نمی‌پذیرند و تا پای جان برای دفاع از وطن خویش مبارزه می‌کنند.


captcha