با استاد سادات فاطمی به مسکو می‌روم/ داوری مسابقات سراسری عالی بود
کد خبر: 3646752
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

با استاد سادات فاطمی به مسکو می‌روم/ داوری مسابقات سراسری عالی بود

نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی روسیه گفت: به برکت تلاوت در حرم امام رضا(ع) آمادگی مطلوبی دارم و باکمک استاد سادات‌فاطمی به اوج خواهم رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: «امیر لعل‌ اول» نماینده جمهوری اسلامی ایران در هجدهمین مسابقات بین‌المللی قرآنی مسکو درباره حضورش در این مسابقات گفت: این دوره از رقابت‌ها با همت شورای مفتیان مسکو طی روز‌های ۱۳ تا ۱۷ مهر‌ماه در مسکو پایتخت این کشور برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: ظاهراً در دعوت‌نامه‌ای که از سوی برگزار‌کنندگان ارسال شده، قید شده که رقابت‌های امسال در رشته قرائت خواهد بود. البته طبق روال باید مسابقات امسال در رشته حفظ برگزار می‌شد و پیش از این قرار بود آقای محمدی‌نیا حافظ کل قرآن به این رقابت‌ها اعزام شود. اما پس از ارسال دعوت‌نامه از سوی برگزار‌کنندگان و اعلام برگزاری مسابقات در رشته قرائت من برای این مسابقات انتخاب شدم.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی روسیه تصریح کرد: سال گذشته در مسابقات سراسری قرآن کریم رتبه عالی را به دست آوردم به دلیل کسب این عنوان و حضور موفق در دوره ارزیابی برای حضور در مسابقات بین‌المللی قران روسیه انتخاب شدم.

وی درباره تمریناتش برای حضور در این مسابقات گفت: برای کسب آمادگی بهتر همه تلاش خود را از جمله صحبت با نمایندگان کشور در مسابقات روسیه در سال‌های گذشته انجام می‌دهم.

لعل اول با اشاره به اساتیدی که بیشترین اثر را از آن گرفته است، عنوان داشت: استاد اول من پدرم یعنی «غلامحسین لعل اول» هستند. ایشان از اساتید قدیمی مشهد مقدس هستند و به جز پدر در محضر اساتید دیگری چون؛ محمدجواد پناهی، سیدجواد و سیدمجتبی سادات فاطمی، جواد رجایی، شفیعی مؤمن تلمذ کردم و از همین جا از همه آنها کمال تشکر و قدردانی را دارم.

لعل‌اول، در پاسخ به اینکه آیا خود را برای مسابقات مسکو آماده کرده است، ابراز داشت: الحمدلله آمادگی‌ خود را در مسابقات سراسری حفظ کرده‌ام، البته از برکت تلاوت در حرم آقا علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) همیشه آمادگی نسبی دارم و ان شا الله تا زمانی که بخواهم به مسابقات مسکو بروم به آمادگی مطلوب خواهم رسید.

وی ادامه داد: البته در مدت باقی‌مانده با حضور در جلسات اساتید خصوصاً استاد سید‌جواد سادات فاطمی خود را به اوج آمادگی خواهم رساند و با این استاد به کشور روسیه اعزام خواهیم شد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی روسیه اشاره‌ای هم به نحوه برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم کشورمان داشت و گفت: خود برگزاری مسابقات قرآن یک نکته مثبت است اما نقاط ضعفی هم دارد. مسئولان هر سال سعی در برطرف کردن نقاط ضعف مسابقات دارند. اما طبق روال همیشگی مسابقات سه نفر اول راضی و مابقی ناراضی هستند. من سال گذشته رتبه عالی را در مسابقات کشوری کسب کردم اما امسال نه، با این حال هر کجا مصاحبه کردم گفتم داوری عالی بود.
captcha