فعالیت 32 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در کامیاران
کد خبر: 3651383
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

فعالیت 32 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در کامیاران

گروه فرهنگی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران از فعالیت 32 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در سطح شهر و روستاهای این شهرستان خبر داد.

زبیر حسین‌پناهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در ارتقای و توسعه و ترویج فرهنگ و هنر به ويژه فرهنگ دینی و قرآنی جامعه شهرستان نقش اثرگذاری دارند.

وی افزود: در این راستا تاکنون در سطح شهرستان کامیاران 32 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد راه‌اندازی شده است که در برنامه امسال پیش‌بینی شده که پنج کانون دیگر به این تعداد اضافه شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه در راستای تمرکززدایی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در سطح روستاهای شهرستان نیز فعال شده‌اند، عنوان کرد: از تعداد کانون‌های مساجد 26 کانون در سطح روستاها و شش کانون در سطح شهرها فعال هستند.

وی با اشاره به عضویت 40 نفر به طور تقریبی در هر کانون مساجد اعلام کرد: هزار و 280 نفر در سطح کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد عضویت دارند.

حسین‌پناهی بیان کرد: دو خانه نور در سطح کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد شهرستان کامیاران فعال است که کار تلاوت قرآن به صورت روزانه را انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: دو کانون فرهنگی – هنری مساجد ما نیز در ایام ماه محرم به صورت مستمر کارهای مداحی و مرثیه‌خوانی و ... ویژه شهادت اباعبدالله حسین(ع) را انجام می‌دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران ادامه داد: در تلاشیم تا در آینده نزدیک یک همایش و جشنواره قرآنی را در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در سطح شهرستان برگزار کنیم.

وی با اشاره به وجود 32 کتابخانه شبستانی در سطح مساجد کامیاران یادآور شد: اواخر سال گذشته 170 جلد کتاب به مبلغ شش میلیون ریال را به کتابخانه امام شافعی شهرستان و در ماه رمضان 350 جلد قرآن را اهدا کردیم که با توجه به کمبود کتاب در این کتابخانه نیاز به کمک خیرین داریم.

captcha