ترویج استانداردها، شاخص‌های زندگی را بهبود می‌بخشد
کد خبر: 3652056
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

ترویج استانداردها، شاخص‌های زندگی را بهبود می‌بخشد

گروه اجتماعی: مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: وقتی دغدغه ما ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان باشد و محصولات یا خدماتی که ارائه می‌شود، آب مصرفی، همه و همه، به سمت استانداردسازی حرکت کنند، نتیجه آن، بهبود شاخص‌های زندگی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، اسماعیل عاقلی، مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان، صبح امروز در نشست مطبوعاتی به‌مناسبت هفته ملی استاندارد، گفت: هفته ملی استاندارد امسال از 22 تا 28 مهرماه است و در این راستا، هر روز از هفته با عنوان خاصی نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: نخستین روز از هفته استاندارد، « استاندارد و اقتصاد هوشمند» نامگذاری شده است؛ همچنین به ترتیب «استاندارد و سفر هوشمند»، « استاندارد و تغذیه هوشمند»، « استاندارد و کار هوشمند»، « استاندارد و مسئولیت هوشمند»، « استاندارد و شهر هوشمند» و در نهایت، آخرین روز از این هفته « استاندارد و زندگی هوشمند» نام دارد.
عاقلی بیان کرد: همچنین هر سال یک شعار راهبردی مشخص می‌شود، که شعار امسال «استانداردها شهرها را هوشمندتر می‌کند» انتخاب شده و بنابراین تکیه و تمرکز ما امسال روی تحقق این شعار خواهد بود.
وی افزود: وقتی دغدغه ما ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان باشد و محصولات یا خدماتی که ارائه می‌شود، آب مصرفی، همه و همه، به سمت استانداردسازی حرکت کنند، نتیجه آن، بهبود شاخص‌های زندگی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه همه تولیدات و محصولات در استان ابتدا مورد آزمون استاندارد قرار می‌گیرند و بعد به بازارهای مصرف می‌رود، ادامه داد: کالاهایی که برای ورود و یا صادرات به گمرک اظهار می‌شوند، باید ابتدا از اداره کل استاندارد، مجوز بگیرند و در غیر اینصورت، واردات و صادرات آن‌ها غیر قانونی است.
مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سالی که گذشت، دفتر استانداردسازی در دانشگاه سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد؛ همچنین قرار است به‌زودی این دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و نیز در دانشگاه زابل راه‌اندازی شود.
عاقلی با اشاره به نقش رسانه در توسعه استاندارد در جامعه، اظهار کرد: یکی از زمینه‌های استاندارد سازی در جامعه، اطلاع رسانی برای توسعه فرهنگ استاندارد است که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشته‌اند و رسانه در این زمینه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.
captcha