عملکرد خوب خراسان رضوی در حوزه اجرایی‌کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3657120
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
رشیدیان عنوان کرد:

عملکرد خوب خراسان رضوی در حوزه اجرایی‌کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، گفت: دولت در خراسان رضوی در حوزه اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، خوب عمل کرده است به طوری که شاهد کاهش نرخ بیکاری هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که شامگاه گذشته، چهار آبان ماه در استانداری برگزار شد، بیان کرد: دولت در خراسان رضوی، در حوزه اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، خوب عمل کرده است.
وی ادامه داد: در بحث اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، از 14.1 درصد به 10.1 رسیده و شاهد رشد خوبی بودیم که این امر با عنایت حضرت حق و امام رضا(ع)، بخش خصوصی، دولتی و حمایت دولت حاصل شد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به 300 هزار جوان بیکار، ابراز کرد: از این تعداد، 48 درصد نیروی تحصیل کرده‌اند و امیدواریم با تداوم طرح‌های حمایتی دولت بتوانیم به اهداف خود در راستای توسعه اشتغال برسیم.
رشیدیان از رشد این استان در حوزه‌ صادرات نیز خبر داد و افزود: در شش ماهه اول امسال شاهد رشد 10 درصدی به میزان 844 میلیون دلار بودیم، همچنین دو درصد نیز کاهش واردات داشتیم و رشد تولیدات استان در همه حوزه‌های مختلف بسیار خوب و چشم‌گیر بود.
وی با اشاره به زلزله استان و اقدامات صورت گرفته در حوزه ترمیم منازل آسیب‌دیده، بیان کرد: تا پایان شهریور، 950 خانه را سقف زدیم و تاکنون، هزار و 449 خانه را سقف‌گذاری کرده ایم و مردم در بیش از 700 خانه ساکن شده‌اند.
رشیدیان با اشاره به کاهش رتبه طلاق از رتبه اول به سوم و سپس به هشتم، عنوان کرد: در شهریور ماه یک جهش کلی در تسهیلات وام ازدواج داشتیم؛ هم چنین 22 هزار و 396 ازدواج در 5 ماهه نخست صورت گرفت که کمی کاهش داشته است و امیدواریم پس از ایام محرم، این میزان افزایش یابد.
یادآور می‌شود، در ابتدای این جلسه، راضیه علیرضایی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مجتبی مزروعی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مهدی جعفری، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، محمدحسن واحدی، معاون هماهنگی امور زائران استان، محمد مقدوری، معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی، احسان قاضی زاده، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و سیدسعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، به ارائه گزارش در مورد مسائل استان پرداختند.
captcha