مناطق کُردنشین دارای تعصبات معنوی و فرهنگ خاصی هستند
کد خبر: 3658158
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

مناطق کُردنشین دارای تعصبات معنوی و فرهنگ خاصی هستند

گروه فرهنگی: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه منطقه غرب کشور از اصالت تاریخی برخوردار است، گفت: مناطق کُردنشین دارای یک تعصبات معنوی، آیین و فرهنگ خاصی هستند که برای توسعه و رشد این مناطق باید به این تعصبات توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان دیروز، هفتم آبان در جریان بازدید از غرفه مطبوعات کردستان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: نشریات استان کردستان امروز از لحاظ آرمان گرایی، مطالبه گری مردمی بسیار با کیفیت شده و به گونه ای جایگاه مطبوعات استان در کشور رشد کرده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد نشریات در چند سال اخیر بیشتر شده است، افزود: مطبوعات کردستان همیشه خوب عمل کرده است و در کمتر از چهار سال رشد 50 درصدی داشته است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: در گذشته 70 درصد از نشریات غیرفعال بودند و تنها 30 درصد آن فعالیت لازم را داشتند ولی حال مطبوعات کردستان تغییر کرده است و بیش از 70 درصد از نشریات فعال هستند و در راستای مطالبه گری مردم کردستان گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

وی با تأکید بر این مهم که نشریات کردستان آرمان‌گرا هستند، بیان کرد: نشریات استان کردستان امروز از لحاظ آرمان گرایی، مطالبه گری مردمی بسیار با کیفیت شده است و به گونه ای جایگاه مطبوعات استان در کشور رشد کرده است.

حجت الاسلام جعفری در ادامه به دو زبانه بودن نشریات استان کردستان اشاره و بیان کرد: امروز بیشتر مردم به دنبال مطالبات بومی‌گرایی هستند و در همین خصوص باید بیشتر به این نشریات توجه شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه غرب کشور از اصالت تاریخی برخوردار است، افزود: مناطق کُرد نشین دارای یک تعصبات معنوی و آیین و فرهنگ خاصی هستند که برای توسعه و رشد این مناطق باید به این تعصبات توجه کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پایان با اشاره به اینکه هنوز کسی برای پست مدیر کلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در نظر گرفته نشده است، یادآور شد: یک فرد بومی با قابلیت های اجرایی، مطالبه گر و شناخت کافی از فرهنگ اصالت کردستان می‌تواند گزینه ای مناسب برای این منصب باشد.

captcha