تربت امام حسین(ع) جان و روح انسان را تطهیر می‌کند
کد خبر: 3660545
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

تربت امام حسین(ع) جان و روح انسان را تطهیر می‌کند

گروه معارف: امام جمعه گچساران گفت: تربت امام حسین(ع) جان و روح انسان را تطهیر می‌کند که به تسبیح آن زمین و آسمان لذت می‌برد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدامین‌الله حجازی، امام جمعه گچساران روز گذشته، 14 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اربعین حسینی، اظهار کرد: وجود و عظمت امام حسین(ع) نزد خداوند آنچنان رفیع و بلندمرتبه است که از هر آسمانی هزار ملک مأمورند که بر ابا عبدالله‌الحسین(ع) سلام و درود بفرستند.
وی در ادامه به زیارت اربعین امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: زیارت قبر امام حسین(ع) مقدم بر کعبه است تا آنجا که رسول اکرم(ص) فرمودند: هر کس مرقد ابا عبدالله الحسین(ع) را زیارت کند مثل این است که با من پیامبر کعبه را طواف کرده است، یک بار زیارت قبر ابا عبدالله الحسین(ع) برابر با 70 بار زیارت کعبه است.
امام جمعه گچساران با اشاره به اهمیت زائر مرقد امام حسین(ع)، اضافه کرد: هزاران ملک مأمورند تا زائر امام حسین(ع) را نام و مشخصات آنان را ثبت و ضبط کند و بر پیشانی آنان مهر می‌زنند که بر آن مهر نوشته این فرد زائر بهترین قبر شهید است که در روز قیامت نوری از آن ساطع می‌شود که چشمان مردم را خیره و خسته می‌کند، لیکن به این وسیله عاشقان امام حسین(ع) شناخته می‌شوند.
حجت‌الاسلام حجازی تربت پاک امام حسین(ع) را مورد اهمیت قرار داد و ابراز کرد: از تربت ابا عبدالله الحسین(ع) تناول شود که جان و روح انسان را تطهیر می‌کند و از آن تربت تسبیح کنید، که به تسبیح آن زمین و آسمان لذت می‌برد.
captcha