کتابخوانی شاخص مهم توسعه‌یافتگی در امور زیربنایی است
کد خبر: 3662845
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

کتابخوانی شاخص مهم توسعه‌یافتگی در امور زیربنایی است

گروه احتماعی: فرماندار شهرستان رضوانشهر گفت: امروز شاخص توسعه یافتگی جوامع کتاب و کتابخوانی است و جزء امور زیربنایی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عسکر حسنی‌پور، فرماندار شهرستان رضوانشهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رضوانشهر ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و قدردانی از تلاش‌های مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در راستای ایجاد بسترهای مناسب ترویج فرهنگ مطالعه اظهار کرد: امروز شاخص توسعه یافتگی جوامع کتاب و کتابخوانی است و جزء امور زیربنایی محسوب می‌شود لذا ما باید با فرهنگ‌سازی ارزش کتاب و کتابخوانی را در سطح شهرستانی گسترش دهیم.

عسکر حسنی‌پور با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: کتاب ابزار کار است و از آن می‌توان برای فراگیر شدن استفاده کرد لذا علاوه بر ساختن کتابخانه‌ها باید بگونه‌ای کتابخانه‌های داخل شهر را با به‌روز کردن کتاب‌ها بر اساس نگرش و خواسته‌های مخاطبین جذاب کنیم.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر گفت: با توجه به اینکه 60 درصد جمعیت شهرستان را حوزه روستایی تشکیل می‌دهد لذا می‌طلبد که اعضای انجمن کتابخانه در این حوزه تلاش بیشتری کنند.

ملیحه پورخدایار، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر نیز در ابتدای این جلسه در گزارشی به تشریح اقدامات صورت گرفته در کتابخانه های عمومی رضوانشهر پرداخت.

گفتنی است پس از این جلسه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با حضور در کتابخانه عمومی حضرت باقرالعلوم(ع) رضوانشهر از نزدیک اقدامات انجام شده در راستای شاداب‌سازی این کتابخانه عمومی قرار گرفت.

 

captcha