پیاده‌روی دو هزار نفری اهالی بخش کوهسرخ به سمت امام‌زاده سیدمرتضی(ع)
کد خبر: 3664266
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳

پیاده‌روی دو هزار نفری اهالی بخش کوهسرخ به سمت امام‌زاده سیدمرتضی(ع)

گروه شهرستان‌ها: بخشدار بخش کوهسرخ از پیاده‌روی دو هزار نفری اهالی این بخش به سمت بقعه متبرکه امام‌زاده سید مرتضی(ع) هم‌زمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) خبر داد.

رضا رمضانی، بخشدار بخش کوهسرخ، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه بالغ‌ بر 10 سال است که در روز رحلت پیامبر اکرم(ص) جمعیت بسیاری از روستاهای مختلف این منطقه پای پیاده عازم کاشمر می‌شوند، گفت: امسال کاروان 2 هزار نفری اهالی بخش کوهسرخ حرکت خود را از بامداد امروز به سمت بقعه متبرکه امام‌زاده سیدمرتضی(ع) در کاشمر آغاز کرده‌اند.
وی با اعلام اینکه اکثر زائران از روستاهای ایور، مکی، کوشه، تنورچه و شهر ریوش هستند، بیان کرد: در پایان این پیاده‌روی عزاداران در آستان مقدس سیدمرتضی(ع) با حضور هیئت‌های مذهبی روستاها، به نوحه‌خوانی و عزاداری می‌پردازند.
رمضانی با بیان اینکه بالغ‌ بر 80 درصد شرکت کنندگان در این پیاده‌روی را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: اغلب این افراد کسانی هستند که امکان تشرف به مشهد مقدس برایشان فراهم نبود، به همین خاطر برای بیان عشق و ارادت به اهل‌بیت(ع)، برای رسیدن به بقعه متبرکه سیدمرتضی(ع) بالغ‌ بر 50 کیلومتر را پیموده‌اند.
وی عشق و ارادت مردم بخش کوهسرخ به ائمه اطهار و اهل‌بیت(ع) را مثال‌زدنی دانست و افزود: اغلب مردان روستاهای بخش کوهسرخ پای پیاده عازم مشهد مقدس شدند.
بخشدار کوهسرخ، تقویت مسائل معنوی و همدردی با خاندان عصمت و طهارت(ع) را از اهداف این حرکت باشکوه دانست و اظهار کرد: بدون شک این حرکت نشانه اوج ارادت مردم به ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) است.
وی در پایان با اشاره به اینکه برای برگشت زائران به بخش کوهسرخ تمامی تدابیر لازم اتخاذ شده است، به وضعیت کاروان‌های اعزام شده به شهر مقدس مشهد اشاره کرد و گفت: 10 کاروان از روستای کوهسرخ در قالب 2 هزار نفر عازم مشهد مقدس شده‌اند.
captcha