واکنش استاندار لرستان به حذف یک جمله از اذان در جزوه احکام
کد خبر: 3676532
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

واکنش استاندار لرستان به حذف یک جمله از اذان در جزوه احکام

گروه اجتماعی: استاندار لرستان در خصوص از قلم افتادن عبارت «اشهد ان علیا ولی الله» واکنش نشان داد و گفت: تداوم و اصرار بر انتشار ، ترویج و طرح مطلب در سطح استانی، ملی و احیانا بهره‌برداری سیاسی از احساسات و باورهای دینی مردم زیبنده نبوده و به نفع استان نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، به‌نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی، استاندار لرستان در رابطه با از قلم افتادن عبارت «اشهد ان علیا ولی الله» از جزوه کمک اموزشی منتشر شده توسط آموزش و پروش استان، گفت: تداوم و اصرار بر انتشار، ترویج و طرح مطلب در سطح استانی، ملی و احیانا بهره‌برداری سیاسی از احساسات و باورهای دینی مردم زیبنده نبوده و به نفع استان نیست.
وی اظهار کرد: حساسیت اولیه و به موقع مردم ولایتمدار لرستان، گروه‌ها و اقشار مختلف سیاسی، اجتماعی و همچنین شخصیت‌های علمی و فرهنگی استانی نسبت به این امر ستودنی بوده و بیانگر هوشیاری جامعه و نظارت افکار عمومی است.
خادمی ادامه داد: پس از عذرخواهی رسمی مسئولین ذیربط و اذعان به سهوی بودن و همچنین تاکید بر برخورد با عاملین و سهل انگاران به نظر می‌رسد تداوم و اصرار بر انتشار ، ترویج و طرح مطلب در سطح استانی، ملی و احیانا بهره‌برداری سیاسی از احساسات و باورهای دینی مردم زیبنده نبوده و به نفع استان نیست و می‌تواند باعث لطمه و آسیب به نام و چهره ولایی و شیعی استان لرستان شود.

یادآور می‎شود، عبارت «اشهد ان علیا ولی الله» در اذان و اقامه جزوه درسی دانش‌آموزان استان لرستان حذف شد که بعد از منتشر شدن این خبر مسئولان مربوطه اقدام به عذرخواهی کرده و دو نفر از کارکنان آموزش و پرورش استعفا دادند.
گویا هر ساله این جزوه‌ها از تهران برای استان‌ها ارسال می‌شد اما امسال آموزش و پرورش لرستان برای صرفه‌جویی، خود اقدام به چاپ این جزوه‌ها کرد، جزوه‌هایی که به گواه بسیاری از مسئولان طریقه نوشتن آنها بسیار نامناسب است.
البته روز گذشته ۱۵۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی با امضا به وزیر آموزش و پرورش در پی این اقدام مسئولان آموزش و پرورش در استان لرستان تذکر دادند.

captcha