نگاهی بر فعالیت‌های موسسه قرآنی 28 ساله امام جعفر صادق(ع)
کد خبر: 3679011
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
سلسله گفتگوهای ایکنا با موسسات قرآنی فعال2؛

نگاهی بر فعالیت‌های موسسه قرآنی 28 ساله امام جعفر صادق(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآنی امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد: متأسفانه حمایت‌ها آنگونه که باید از مراکز قرآنی و مجموعه‌های فرهنگی انجام نمی‌شود، بودجه‌هایی که برای فعالیت‌های قرآنی در مجلس به تصویب می‌رسد پرداخت نمی‌شود، حمایت از موسسات قرآنی، مردمی است نه دولتی.

حسن مظاهری، مدیر مؤسسه قرآنی امام جعفر صادق(ع) شهر مریانج در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان اظهار کرد: این مجموعه از سال 68 فعالیت‌های خود را در سطوح مختلف سنی در دو بخش خواهران و برادارن آغاز نموده است.
وی افزود: کلاس‌های رو خوانی و روان خوانی، تجوید، قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم قرآن در طول هفته برای علاقمندان در حال برگزاری است که 30 مربی مدرس دوره‌های قرآنی هستند.
مظاهری اضافه کرد: موسسه امام جعفر صادق(ع) رابطه تنگاتنگی با مدارس شهر مریانج دارد به گونه ای که با آغاز سال تحصیلی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی جهت آموزش قرآن و آشنایی با فرهنگ و معارف والای دینی و قرآنی در مجموعه پذیرش می‌شوند.
مدیر مؤسسه قرآنی امام جعفر صادق(ع) با بیان اینکه حدود 400 قرآن آموز تحت پوشش این موسسه هستند عنوان کرد: این مجموعه علاوه بر برگزاری دوره‌های قرآنی برای دانش آموزان، اقشار مختلف جامعه اعم از بازاریان و کارمندان و ... نیز از کلاس‌های آموزشی و فرهنگی موسسه در طول هفته بهره مند می‌شوند
مظاهری یادآور شد: این موسسه قرآنی به صورت هفتگی جلسات «سبک زندگی اسلامی» برای والدین قرآن آموزان برگزار می‌کند که دعوت نامه این جلسات پس ازتوزیع در مدارس شهر مریانج با حضور اساتید مجرب و متخصص روز‌های چهارشنبه در محل موسسه برگزار می‌شود.
مدیر مؤسسه قرآنی امام جعفر صادق(ع) ابراز کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشوری و بین المللی، برگزاری اردو های زیارتی و فرهنگی و تفریحی، برنامه‌های ورزشی و ... از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است.
وی گفت: مؤسسه قرآنی امام جعفر صادق(ع)با کمک خیرین توانسته مکانی مستقل جهت فعالیت‌های خود برپا کند که، کتابخانه باانواع کتب علمی، دینی و قرآنی و خانه دیجیتال از دیگر بخش های این مجموعه است.
مدیر مؤسسه قرآنی امام جعفر صادق(ع) ابراز کرد: متأسفانه حمایت‌ها آنگونه که باید از مراکز قرآنی و مجموعه‌های فرهنگی انجام نمی پذیرد، بودجه هایی که برای فعالیت‌‌های قرآنی در مجلس به تصویب می‌رسد پرداخت نمی‌شود، حمایت از موسسات مردمی است نه دولتی.
وی گفت: مراکز قرآنی همگی در راستای اهداف نظام حرکت می‌کنند اما متأسفانه آن هنگام که به دریافت بودجه می‌رسد با دست خالی روبرو می‌شود این در حالی است که به برخی مراکز دولتی آن هم با خروجی اندک و ناچیز بیشترین اعتبارات را اعطا می‌شود.
مظاهری اظهار کرد: مهمترین عامل موفقیت این مجموعه با این قدمت بسیار پس از الطاف خداوندی مشخص بودن نوع فعالیت‌ها، خروجی خوب و موثر و برنامه‌های مختلف این مجموعه است که باعث جذب اقشار مختلف جامعه اعم از دانش آموز، روحانی، کارمند، بازاری و ... به خود شده است.

captcha