نبود موقوفات قرآنی و ریزش در طرح ملی حفظ قرآن
کد خبر: 3684883
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

نبود موقوفات قرآنی و ریزش در طرح ملی حفظ قرآن

گروه شهرستان‌ها: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب اظهار کرد: به‌دلیل نبود موقوفات قرآنی کافی در شهرستان برای طرح ملی حفظ قرآن با ریزش و رویش‌هایی روبرو بودیم ولی کیفیت و کمیت کلاس‌های قرآن را حفظ کردیم.

حجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با ابراز اینکه تا چند روز آینده دستمزد مربیان قرآنی طرح ملی حفظ قرآن اداره اوقاف پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: سالانه 35 تا 40 میلیون تومان هزینه مربیان قرآنی طرح ملی حفظ قرآن در این شهرستان‌ها است.
وی با تاکید بر اینکه به دلیل نبود موقوفات قرآنی کافی در شهرستان برای طرح ملی حفظ قرآن با ریزش و رویش‌هایی روبرو بودیم ولی کیفیت و کمیت کلاس‌های قرآن را حفظ کردیم، ادامه داد: در حال حاضر 40 مربی قرآن در حال آموزش هستند که یکی از آن‌ها در شهرستان خوشاب، 10 نفر در شهر روداب و بخش‌های تابعه و بقیه در سبزوار در حال فعالیت هستند.

پرداخت با تأخیر دستمزد مربیان قرآنی
حجت‌الاسلام نیساری در پاسخ به برخی از انتقادها در پرداخت با تأخیر دستمزد مربیان قرآنی، افزود: در این طرح با توجه به تفاهمات انجام‌شده، سالانه دو بار در مهر و بهمن، دستمزد مربیان قرآنی از محل منابع مردمی، خیران و موقوفات پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به کسب رتبه دوم استانی در ثبت نام مسابقات قرآنی سال جاری، تصریح کرد: تاکنون از مجموع 884 نفر ثبت‌نامی اعلام‌شده در سبزوار، 491 نفر از قرآن‌آموزان طرح ملی حفظ بودند.
وی عنوان کرد: میزان واقعی قرآن‌آموزان طرح ملی حفظ قرآن بیشتر از این مقدار است ولی در سال اول همکاری اوقاف با اداره ارشاد در انجام طرح، به دلیل عدم اطلاع برخی از قرآن‌آموزان، آن‌ها با نام مؤسسات قرآنی ثبت‌نام کردند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب اضافه کرد: از مجموع 17 موقوفه ثبت‌نام شده در سال جاری، دو مورد وقف برای ساخت و تکمیل دانشکده علوم قرآنی سبزوار به ثبت رسیده است.

captcha