افتتاح کتابخانه‌ای با بیش از 27 هزار عنوان کتاب در مسجد جامع غدیرخم + عکس
کد خبر: 3684891
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب(س)؛

افتتاح کتابخانه‌ای با بیش از 27 هزار عنوان کتاب در مسجد جامع غدیرخم + عکس

کانون خبرنگاران نبأ: مسجد غدیر خم واقع در خیابان پاسداران و حوالی نگارستان هشتم در روز میلاد حضرت زینب(س) یک کتابخانه را افتتاح کرد، کتابخانه‌ای با بیش از 27هزار جلد کتاب که با روش کنگره‌ای در علم کتابداری چیده شده‌اند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مسجد جامع غدیر خم واقع در خیابان پاسداران و حوالی نگارستان هشتم در روز میلاد حضرت زینب(س) کتابخانه‌ای با بیش از 27 هزار جلد کتاب که با روش کنگره‌ای در علم کتابداری چیده شده‌اند، بعد از نماز مغرب و عشا با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجد، امام جماعت این مسجد افتتاح کرد.

در این کتابخانه یک سالن بزرگ برای چیدمان کتاب‌ها که در اصطلاح مخزن کتاب‌ها است، قرار دارد و به موازات آن دو سالن بزرگ و مجزا که یکی برای استفاده آقایان و دیگری و برای استفاده بانوان در نظر گرفته شده است قرار دارد؛ جمع‌آوری و آماده‌سازی این کتابخانه در حدود دو سال توسط بانیان و نمازگزاران مسجد الغدیر به طول انجامیده است که در سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب(س) به مرحله بهره‌برداری عمومی رسید.

مدارک لازم برای عضویت در این کتابخانه تصویر کارت ملی و مدرک تحصیلی به‌همراه دو قطعه عکس و مبلغ 200 هزار ریال است که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) عضویت در این روز برای کسانی که در افتتاحیه این کتابخانه شرکت کرده بودند رایگان بود، اعضا برای استفاده از کتاب‌های این کتابخانه که در قالب 9 موضوع دسته‌بندی شده‌اند، می‌توانند در محیط کتابخانه حاضر شوند و یا کتاب‌های مورد علاقه خود را به مدت دو هفته به امانت بگیرند.

مسئولان و هیئت امنای مسجد جامع غدیر خم همچنین در تلاش هستند تا با راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال این مرکز در فضای مجازی بتوانند خدمات خود را به نمازگزاران و اهالی این منطقه ارتقا دهند.

امید است راه‌اندازی این کتابخانه در روز با سعادت میلاد حضرت زینب(س) کمک‌های قابل توجهی به فرهنگ کتاب‌خوانی و بالا رفتن سطح علم و دانش شهروندان داشته باشد.

 محمدعلی نادعلی 

captcha