پیش‌بینی ردیف بودجه‌ای مستقل برای حاشیه شهر مشهد
کد خبر: 3687399
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
استاندار خراسان رضوی:

پیش‌بینی ردیف بودجه‌ای مستقل برای حاشیه شهر مشهد

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان رضوی در خصوص اعتبارات حاشیه شهر مشهد، گفت: نمایندگان مشهدی و غیرمشهدی پیگیری‌هایی را در این زمینه انجام دادند و مجمع نمایندگان استان نیز کمک کرده و در نهایت ردیفی به طور مستقل برای حاشیه شهر مشهد پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، امروز، 11 بهمن‌ماه در نشست خبری که به مناسبت سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه دهه فجر، دهه‌ای است که باید وضعیتی که در گذشته در آن قرار داشتیم را بررسی کنیم، ابراز کرد: در واقع ملت اقدامی بسیار بزرگ را تحت رهبری امام خمینی(ره) انجام دادند.
وی در ادامه گفت: در خصوص اعتبارات حاشیه شهر مشهد، نمایندگان مشهدی و غیر مشهدی پیگیری‌هایی را انجام داده اند و مجمع نمایندگان استان نیز کمک کرده و ردیفی به طور مستقل برای حاشیه شهر مشهد پیش‌بینی شده است.
استاندار خراسان رضوی درخصوص حاشیه شهر مشهد بیان کرد: رئیس‌جمهور تذکر داده که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و تسهیلاتی در اختیار این بخش قرار گیرد تا معبر و کوچه‌هایی که باید عریض و همچنین خانه‌هایی تخریب شوند و مردم به خانه‌های جدید هدایت شوند.
وی در ادامه درخصوص بافت پیرامونی حرم رضوی ابراز کرد: در این زمینه دو مطلب وجود داشت که به استانداری و شهرداری و نه تنها به شهرداری فعلی بلکه به شهرداری قبلی نیز مربوط است. این مسئله سلیقه سیاسی و جناحی نیست.
رشیدیان اضافه کرد: یکی از مسائل در زمینه بافت پیرامونی حرم رضوی بحث تداوم تکمیل شارستان به عنوان جاده مفصلی برای مدیریت ترافیک شهر است که حرم به محلی برای عبور به مقصد تبدیل شود. اصلاحات شارستان در خصوص تغییر عرض شارستان و پیاده‌روها و مسیرهای دسترسی از شارستان به حرم بود. این اصلاحات باید صورت بگیرد تا طرح اجرایی شود.
اولویت اول استان موضوع اقتصادی است
وی با بیان اینکه فاینانس قطار مشهد ـ تهران حل شده است، گفت: مشکل 15 درصد سهم ایران بود که وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرد از اول سال کار خود را به طور گسترده شروع خواهد کرد. کارهای مقدماتی تا ایستگاه سلام انجام شده و امیدواریم از شروع سال 97 کار اجرایی قطعه اول یعنی مشهد ـ نیشابور آغاز شود.
استاندار خراسان رضوی در خصوص اولویت‌های استان نیز بیان کرد: بحث‌های اقتصادی در حوزه اشتغال و ارتقاء شغل اولویت اول و در مرحله بعد بحث آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی قرار دارد.
قطع بودجه زیارت در دو سال اخیر
رشیدیان با اشاره به اینکه بودجه زیارت در دو سال اخیر قطع شده بود، اضافه کرد: در این زمینه از بودجه‌های موجود در استان استفاده شد. همچنین معاون زیارت استان نیز در روزهای آینده حکمش را خواهد گرفت و مشغول به کار خواهد شد.
حائل نماز جمعه برای حفظ نظم ضروری است
استاندار خراسان رضوی در خصوص برداشتن حائل امنیتی نماز جمعه، گفت: ستاد نماز جمعه و مدیریت عمومی مکان آن معتقد هستند که این کار برای حفظ نظم و انضباط ضروری است. من موضوع را به خواسته نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد به شورای تامین مشهد ارجاع دادم تا با دعوت از آستان قدس و ستاد نمازجمعه در شورای تامین بررسی و رسما پاسخ داده شود. بین من و مردم حائلی وجود ندارد. ما بین مردم بودیم و هستیم و هیچ فاصله‌ای با آن‌ها نداریم.
رشیدیان با بیان این سوال که چه کسی مطرح کرده که من تعیین تکلیف نشده‌ام، عنوان کرد: من تا هر زمانی که توفیق خدمت داشته باشم برای مردم کار خواهم کرد، تمام عزل و نصب‌ها در یک ماه آینده انجام خواهد شد و مدیرانی را که نیاز است، جابجا خواهیم کرد تا شاهد شکل‌گیری سازمان اجرایی برای ارائه خدمات به مردم باشیم.
وی در خصوص تجمعات اخیر در مشهد، اظهار کرد: هر جامعه‌ای در درون خود نارضایتی‌هایی دارد که نمی‌توان آن را تکذیب کرد و نارضایتی جزء طبیعی زندگی اجتماعی انسان و واقعیت جامعه است که البته مسائل تبلیغاتی و نگاه‌های سلیقگی‌ای در جریان این نارضایتی‌ها مردم را تحت فشار روحی و روانی قرار می‌دهد.
رشیدیان افزود: باید سازوکاری برای این اعتراض ایجاد تا در چارچوب قانون خود انجام شود. احزاب و گروه‌های قانونی می‌توانند درخواست تجمع کنند اما مجموعه‌هایی که ثبت رسمی نشده‌اند، این اجازه را ندارند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه دشمن بیکار نمی‌نشیند و از هر فرصتی استفاده می‌کند، عنوان کرد: کانال‌های تلگرامی در ارتباط با موسسات مالی فعالیت می‌کردند که یکی از گروه‌های ضدانقلاب در تمام این کانال‎ها با اسم مجهول عضو بود و آن‌‌ها را هدایت می‌کرد. آن‌ها سناریو و شعار می‌ساختند و اشعار دوران انقلاب را نیز در قالب مسایل مالی بازسازی کرده بودند.
در نظر گرفتن تدابیر لازم برای امنیت مرزها در پی تحولات افغانستان
رشیدیان با اشاره به اینکه تحولات افغانستان و جابجایی عناصر تروریست از عراق و سوریه به افغانستان قابل پیش‌بینی بود، عنوان کرد: در نشست‌هایی که با مسئولان افغانستان و پاکستان داشتیم تبادل اطلاعات و اخبار در مورد بازگشت تروریست‌ها صورت گرفت.
وی در همین زمینه ادامه داد: همکاری‌هایی از جمله همکاری‌های امنیتی بین دولت‌های ایران، افغانستان و پاکستان وجود دارد و تدابیر لازم برای حفظ امنیت مرزها صورت گرفته است و سربازان گمنام امام زمان(ع)، مرزبانان و نیروهای ارتش و سپاه نیز هشیاری لازم را دارند.
رشیدیان با اشاره به پیگیرهای انجام شده برای سفر رئیس‌جمهور به مشهد، گفت: بیش از 3800 میلیارد تومان پروژه افتتاحی در استان وجود دارد که نقش موثری بر تولید و اقتصاد استان خواهد داشت و در همین راستا امیدواریم بتوانیم میزبان رئیس‌جمهور باشیم.
رشیدیان با اشاره به اینکه ایجاد محلی برای تجمع توسط فرمانداری رد شده است، عنوان کرد: این موضوع در حوزه شوراهای شهری نیست. حوزه مدیریت مسائل سیاسی و امنیتی برعهده وزارت کشور و شورای امنیت است.
وی در مورد میزان صادرات استان نیز عنوان کرد: صادرات حدود 8 درصد پیش‌‌بینی شده بود که بیش از 11 درصد رشد داشته ام و این صادرات به 90 کشور انجام شده است، همچنین در صادرات محصولات کشاورزی، صنعتی و دانش‌بنیان رشد داشته ایم.
نیازمند تلاش بیشتر در حوزه نشاط اجتماعی هستیم
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید در خصوص حوزه نشاط اجتماعی تلاش بیشتری صورت گیرد، افزود: باید مناسبت‌های مانند دهه فجر و عید نوروز، ظرفیت‌هایی را برای کار بیشتر در حوزه نشاط اجتماعی فراهم کند.

captcha