اولین پروانه فعالیت مؤسسه قرآنی بعد از یك سال وقفه در فارس صادر شد/ فعالیت 87 مؤسسه دارای مجوز
کد خبر: 3696434
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶

اولین پروانه فعالیت مؤسسه قرآنی بعد از یك سال وقفه در فارس صادر شد/ فعالیت 87 مؤسسه دارای مجوز

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از صدور نخستین پروانه فعالیت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت این استان بعد از یك سال وقفه خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس امروز، 12 اسفندماه گفت: پس از یک سال وقفه در ثبت مؤسسات قرآنی مردمی در سطح کشور و تشکیل هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، مصوب بیست و پنجمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سامانه ثبت مؤسسات قرآنی سازمان دارالقرآن‌الکریم فعال شد.
وی از صدور نخستین پروانه فعالیت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت این استان خبر داد و افزود: استان فارس در زمینه تشویق فعالان قرآنی به تأسیس و تشکیل مؤسسات قرآن و عترت یکی از پیشگامان در امر ساماندهی مؤسسات بوده و در این مدت اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس تعداد 50 پرونده مورد بررسی قرار داده است كه از این مجموع هفت مورد موافقت اصولی سازمان دارالقرآن الکریم مرکز را دریافت كرده است.
مهرابی ادامه داد: همچنین از این تعداد، دو مورد دیگر در انتظار موافقت اصولی و شش مورد در نوبت مصاحبه قرار دارند و همچنین هجده موسسه نیز جهت رفع نواقص پرونده در مرحله بررسی قرار دارند.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه شانزده مورد نیز به‌علت عدم رعایت ضوابط آئین‌نامه ثبت مؤسسات رد صلاحیت شده‌اند، گفت:‌ در حال حاضر 87 مؤسسه قرآنی دارای پروانه در استان فعالیت دارند که امیدواریم تا پایان سال 97 حداقل این آمار با عایت دقیق ضوابط ثبت موسسات قرآنی به 120 مورد ارتقا یابد.
وی یادآور شد: متقاضیان ثبت مؤسسات قرآنی جهت کسب اطلاع دقیق می‌توانند به سایت تلاوت و فایل ثبت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مراجعه كنند.
انتهای پیام

captcha