موزه ملی قرآن نیازمند استانداردسازی/ برنامه‌ای برای چاپ قرآن نفیس نداریم
کد خبر: 3701436
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
مدیر موزه ملی قرآن:

موزه ملی قرآن نیازمند استانداردسازی/ برنامه‌ای برای چاپ قرآن نفیس نداریم

گروه ادب ــ مدیر موزه ملی قرآن با اشاره به شرایط غیراستاندارد این موزه گفت: این موزه نیازمند شرایط بهتری برای نگهداری از نسخ خطی و اشیای قدیمی است.

موزه ملی قرآن نیازمند استانداردسازی/ برنامه‌ای برای چاپ قرآن نفیس نداریم

حجت الاسلام والمسلمین امیر لهراسبی، مدیر موزه ملی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره شرایط نگهداری نسخ خطی در موزه قرآن گفت: عمده موزه‌های جهان شرایط استاندارد نگهداری از نسخ خطی و اشیای قدیمی را ندارد و متأسفانه این موزه نزدیک به استاندارد هم نیست و نیازهای بسیاری در این موزه وجود دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه این موزه، عنوان ملی را به یدک می‌کشد، از این رو مسئولان باید توجه بیشتری به این مجموعه قرآنی داشته باشند تا شرایط بهتر و مطلوب‌تری را برای این موزه شاهد باشیم.
حجت الاسلام لهراسبی ادامه داد: در داخل فضای نمایشگاهی موزه نیازهای اولیه و اساسی وجود دارد و ما در حال حاضر نیازمند ویترین، نورپردازی دقیق و .... هستیم که تاکنون این نیازها برآورده نشده است و اراده ما بر این است که نیازهایمان برآورده شود و سازمان مطبوع هم بر همین اراده است که امیدواریم با برطرف کردن ضعف‌ها، به موزه ملی قرآن در شأن جمهوری اسلامی ایران برسیم.
مدیر موزه ملی قرآن در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر برنامه این موزه در راستای چاپ قرآن‌های نفیس گفت: از چاپ قرآن استقبال می‌کنیم و اگر مجموعه‌ای بخواهد در این زمینه مشارکت کند، حاضر به همکاری و حمایت هستیم و مهم این است که بخش خصوصی پای کار باشد و تعاملی در این زمینه وجود داشته باشد تا با چاپ نسخ خطی، این آثار ارزشمند احیا شوند، به همین دلیل فعلاً در این راستا برنامه‌ای نداریم؛ چرا که این امر نیازمند هزینه زیادی است.


انتهای پیام

captcha