تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در ایلام
کد خبر: 3703052
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در ایلام

گروه فرهنگی: رئیس حوزه هنری استان ایلام ضمن تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در ایلام گفت: فلسفه هفته هنر انقلاب اسلامی آیینه تمام نمای ارائه‌ی برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی در حوزه انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی حوزه هنری ایلام، محمدعلی قاسمی، رئیس حوزه هنری استان ایلام با بیان اینکه در این هفته یادآور دغدغه‌ها و تلاش‌های شهید آوینی برای ارتقاء هنر انقلابی است و سلسله برنامه‌هایی با مشارکت همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی انجام خواهد گرفت، اظهار کرد: بر اساس ابلاغ وزارت کشور استاندار رئیس ستاد و دبیر بزرگداشت این هفته حوزه هنری است.
رئیس حوزه هنری استان ایلام با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی برنامه‌های این هفته در اسفند سال گذشته، افزود: آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نهاد کتابخانه‌های استان، بسیج هنرمندان، دفتر امور اجتماعی استانداری، اوقاف و امور خیریه هر کدام برنامه‌هایی را ارائه کرده‌اند که تصویب شده و اجرا خواهد شد.
قاسمی اضافه کرد: تجلیل از هنرمندان افتخارآفرین، دیدار با خانواده‌های شهدای هنرمند، برگزاری سلسله نشست‌هایی با موضوع هنر انقلاب اسلامی با حضور اساتید در صدا و سیما، نمایش فیلم با موضوع انقلاب اسلامی در سینما فرهنگ، برگزاری مسابقه ادبی بین دانش‌آموزان، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع هنر انقلاب، غبارروبی مزار شهدا، مسابقه کتابخوانی و غبارروبی حرم مطهر امامزاده علی‌صالح توسط هنرمندان از جمله برنامه‌های این هفته است.
وی ادامه داد: تجلیل از خالقان آثار فاخر هنری و برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.
قاسمی درباره رسالت هنرمندان در قبال هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی هنری است که در خدمت ارزش‌های دینی و انسانی است و در بسیاری از انقلاب‌های دیگر تنها یک رویکرد وجود داشته که بعد از چندی به تحلیل رفته است اما جنبه‌های مختلف انقلاب اسلامی و از جمله هنر انقلاب در حال پویایی است و هنرمند انقلاب اسلامی همواره در حال پاسخ دادن به نیازهای جامعه است.
رئیس حوزه هنری ایلام تصریح کرد: هنرمند انقلابی همواره نسبت به تحولات جامعه احساس دین می‌کند و تلاش می‌کند متناسب با شرایط و جامعه‌ی بومی خود به جنبه‌های مختلف هنر پویایی دهد.
انتهای پیام
captcha