فعالیت 30 جلسه قرآن شناسنامه‌دار در شهرستان کلات
کد خبر: 3705097
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

فعالیت 30 جلسه قرآن شناسنامه‌دار در شهرستان کلات

گروه شهرستان‌ها- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کلات با بیان این که دو خانه و مؤسسه قرآنی و یک دارالقرآن مرکزی در این شهرستان وجود دارد، گفت: 30 جلسه قرآن دارای شناسنامه بانوان و آقایان در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی محمودی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کلات در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه دو خانه و مؤسسه قرآنی و یک دارالقرآن مرکزی در این شهرستان وجود دارد، گفت: 30 جلسه قرآن دارای شناسنامه و ثبت‌شده بانوان و آقایان در این شهرستان فعالیت می‌کنند که اکثر آن‌ها متعلق به بانوان است و شش جلسه به صورت متمرکز در مرکز شهر قرار دارد و مابقی نیز در بخش‌ها و روستاهای شهرستان فعالیت می‌کنند.
پرشورترین جلسه قرآن شهرستان کلات
حجت‌الاسلام محمودی به جلسات شاخص قرآن در شهرستان اشاره کرد و افزود: یکی از این جلسات، جلسه قرآن فاطمةالزهرا(س) ویژه بانوان است که حدود 100 عضو ثابت دارد، همچنین جلسه مسجد حضرت رقیه(س) نیز جلسه پررونق و فعالی است که دوشنبه‌های هر هفته تشکیل می‌شود و این جلسه یکی از پرشورترین جلسات قرآن ماه مبارک رمضان در کلات است.
وی در مورد پشتیبانی این اداره از جلسات قرآن شهرستان نیز ابراز کرد: حمایت و پشتیبانی از جلسات در حد اهدای رحل، قرآن و حمایت از اساتید صورت می‌گیرد، البته جلسات توقع آن‌چنانی ندارند و به صورت خودجوش و مردمی در منازل به شکل هفتگی و یا هر روز به‌ویژه در ماه محرم، تشکیل می‌شوند.
برگزاری جلسات تفسیر
حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه جلسات قرآن ویژه آقایان، بیشتر در ماه مبارک رمضان رونق دارد، اضافه کرد: جلسه تفسیر قرآن نیز به صورت دو جلسه تخصصی توسط دو امام جمعه مستقر در شهرستان در طول ماه مبارک رمضان دایر است که سال گذشته تفسیر سوره حدید انجام شد.

انتهای پیام

captcha