ورزش پهلوانی ریشه در آموزه‌های دینی ملت ایران دارد
کد خبر: 3717695
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

ورزش پهلوانی ریشه در آموزه‌های دینی ملت ایران دارد

گروه فرهنگی- رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین ضمن اعلام خبر برگزاری همایش ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ریشه در فرهنگ کهن و آموزه‌های دینی ملت ایران دارد و گسترش آن منجر به ارتقای روحیه و منش پهلوانی می‌شود.

 ورزش پهلوانی ریشه در فرهنگ کهن و آموزه‌های دینی ملت ایران دارد

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، محمد درافشانی با اعلام این خبر افزود: اولین برنامه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شنبه 5 خرداد ماه سال جاری در بوستان شهید مطهری از ساعت 22 تا 23 شب برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: دومین برنامه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای نیز دوشنبه هفتم خرداد ماه ساعت 22 شب در بوستان پامچال برگزار خواهد شد.
درافشانی خاطرنشان کرد: سومین برنامه این برنامه ورزشی پنجشنبه 10 خرداد ماه هم‌زمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) در بوستان الغدیر و چهارمین برنامه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای پنج‌شنبه 24 خرداد ماه مصادف با شب عید سعید فطر در بوستان ملت برگزار می‌شود.
وی ترویج فرهنگ ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را در سطح جامعه به‌ویژه در بین نوجوانان و جوانان را ازجمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد و گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ریشه در فرهنگ کهن و آموزه‌های دینی ملت ایران دارد و گسترش آن منجر به ارتقای روحیه و منش پهلوانی می‌شود.

انتهای پیام

captcha