آبادی نظام جمهوری اسلامی به ایمان و توجه به آخرت است/ اگر عدالت رعایت شود، نارضایتی‌ها از بین می‌رود
کد خبر: 3718109
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
آیت‌الله دژكام:

آبادی نظام جمهوری اسلامی به ایمان و توجه به آخرت است/ اگر عدالت رعایت شود، نارضایتی‌ها از بین می‌رود

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه باید در تمام امور حتی مربوط به نظام جمهوری اسلامی، همواره نیتمان متوجه آخرت باشد، تأكید كرد كه آبادی به ایمان و توجه به آخرت است.

آبادی نظام جمهوری اسلامی به ایمان و توجه به آخرت است/ اگر عدالت رعایت شود، نارضایتی‌ها از بین می‌رود

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 6 خردادماه در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه فجر فارس، ضمن قدردانی از فعالیت‌های این سپاه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام ماه مبارك رمضان، بر لزوم استفاده از فرصت این ماه جهت خودسازی و بهره‌های معنوی تأكید كرد.
وی افزود: مسلماً همان‌طور كه حضرت علی(ع) فرمودند مسیر ما پس از مرگ بسیار طولانی‌تر از این مسیری است كه در این دنیا می‌پیماییم و باید زاد و توشه‌ای برای آنجا داشته باشیم و اگر بنا باشد كه نگاه محصور به این دنیا ولو به حساب اینكه در نظام جمهوری اسلامی كار می‌كنیم، باشد و فقط این طرح دنیا را آباد كنیم و نیتمان معطوف به آخرت نشود، شخصاً ضرر خواهیم كرد و نظام هم آن سودی كه باید ببرد، نخواهد برد.

آبادی نظام جمهوری اسلامی به ایمان و توجه به آخرت است
آیت‌الله دژكام اظهار كرد: به عنوان مثال اگر یك مسجد را تحویل یك مهندس آمریكایی غیرمسلمان دهیم كه بسازد، او ساختمان می‌سازد اما مسجد آباد تحویل ما نمی‌دهد لذا آبادی به ایمان و توجه به آخرت است.
امام جمعه شیراز با یادآوری اینكه مدتی افتخار این را داشته است كه لباس سبز سپاه را بر تن كرده است، خطاب به پاسداران انقلاب اسلامی تأكید كرد كه من از صمیم قلب می‌گویم به‌عنوان یك سرباز كوچك می‌خواهیم همیشه همان مسیری را كه از اول انقلاب شروع كردید ادامه دهید و امیدواریم توفیق هم باشید.

توجه همه ما به مسئله آخرت ویژه باشد
وی با تأكید بر اینكه توجه همه ما به مسئله آخرت ویژه باشد، گفت: من بارها به مسئول تعلیم و تربیت این نكته را گوشزد كرده‌ام و احساس نكنیم كه اگر سازماندهی كردیم و كلاسی شكل گرفت، نتیجه گرفتیم بلكه نتیجه ما به میزان توجه نیروها و بسیجی‌ها به خدا و عالم آخرت است و به همان میزان پیش رفتیم و نظام جمهوری اسلامی را هم پیش بردیم و بقیه آن ممكن است در ظواهر هم حركت‌های چشم‌گیری داشته باشد اما واقعیت را تغییر نمی‌دهد.
آیت‌الله دژكام با یادآوری اینكه نظام جمهوری اسلامی بر پایه عقیده و ایمان بنا شده است،‌ باز هم بر لزوم استفاده از ظرفیت ماه مبارك رمضان برای حركت به سوی قرب الی‌الله و طی مراتب عالی معرفت خداوند متعال و همچنین حمایت از نظام جمهوری اسلامی تأكید كرد.

متأسفانه مجموعه كارگزاران پیگیری چندانی برای تحقق عدالت نكردند
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه مقام معظم رهبری یك دهه را به عنوان دهه عدالت و پیشرفت تعیین كردند یعنی عدالت را مقدم شمردند، گفت: اما متأسفانه مجموعه كارگزاران پیگیری چندانی برای این مسئله نكردند.

اگر عدالت رعایت شود، نارضایتی‌ها از بین می‌رود
وی این نكته را یادآور شد كه مسئله عدالت گمشده مردم ما بوده و به خاطر آن انقلاب كردند و اصلاً عدالت خواسته عمومی مردم جهان است یعنی اینكه همه مردم دنبال عدالت هستند و اگر عدالت تأمین شود احساس نارضایتی ولو كمی كه وجود دارد از بین می‌رود؛ حتی اگر بلا هم نازل شود، همه می‌گویند مثل هم هستیم اما اگر زمانی احساس شد كه یك نفر گرفتار است و بقیه این گرفتاری را ندارند و به روی خودشان نمی‌آورند، این مشكل ایجاد می‌كند.
آیت‌الله دژكام با تصریح اینكه مقام معظم رهبری بر روی مبحث عدالت بسیار تأكید كرده و حتی در این باره دو جلد كتاب نوشته‌اند، گفت: این معضلی كه در گوشه‌ای از استان فارس رخ داده، بر سر این است كه دهستان‌ها دوست دارند، بخش شوند، بخش‌ها می‌خواهند شهر شوند و شهرستان‌ها هم استان اما سئوالی كه مطرح می‌شود این است كه این مشكل از كجا درست شده است؟

تقسیمات كشوری جبران بی‌عدالتی‌ها را نمی‌كند
امام جمعه شیراز ادامه داد: آن كسی كه در روستاست احساس می‌كند حقش را در شهر می‌خورند و این باید جبران شود و بعد مدیریتی كه برخی از مدیران و بعضاً نمایندگان دارند این است كه برای جبران این بی‌عدالتی‌ها می‌خواهند تقسیمات كشوری را درست كنند در صورتی كه تقسیمات كشوری چیزی را عوض نخواهد كرد.

نگاه ویژه مسئولان برقراری عدالت در همه جا باشد
وی با تأكید بر اینكه اگر عدالت نباشد، ما هرچه می‌خواهیم استان درست كنیم به بهانه دیگری بی عدالتی باز هم مشكل رخ خواهد داد، گفت: امروز نگاه ویژه ما باید به این معطوف شود كه عدالت را در همه جا برقرار كنیم.
آیت‌الله دژكام تأكید كرد: اصولاً پاسداری انقلاب اسلامی صرفاً در مرزها نیست ما در درون كشور از جهات مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید به حفظ این نظام كمك دهیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه باید بتوانیم عدالت را در جامعه رشد داده و از آن حمایت كنیم، گفت: برخی از كسانی كه دارند در این قضیه در نظام جمهوری اسلامی تصمیم‌گیری می‌كنند به جای اینكه متوجه مباحث تقسیمات كشوری و مسائل ساختاری و شكلی شوند به محتوای قضیه كه عدالت است، بپردازند، قطعاً آرامش در جامعه حاكم خواهد شد و این مطالبه مقام معظم رهبری هم هست و از این جهت هرچه تلاش كنیم، می‌ارزد.

در بحث توسعه نام عدالت را در نگاه غیردینی، آمایش قرار دادیم
وی به بحث آمایش هم اشاره كرد و گفت: ما در بحث توسعه نام عدالت را در نگاه غیردینی، آمایش قرار دادیم و برخی درباره آمایش صحبت می‌كنند؛ من نمی‌دانم چقدر در بحث آمایش منطقه‌ای و كشوری تلاش شده و نتایج عاید شده است اما احساس می‌كنم این نگاه،‌ نگاه جامعی نیست و شاید بعد از آن چیزی به نام نابرابری در جامعه بیاوریم.
آیت‌الله دژكام به مثالی در این باره اشاره كرد و گفت: نگاه توسعه‌ای آمریكایی و اروپایی این بوده است كه هر كس در هرگوشه‌ای كه زندگی می‌كند احساس كند امكانات متناسب با نیاز او نزدیك اوست و این تقریبا تعریفی از آمایش است و طوری طراحی كردند كه افراد در روستاهای آنجا هم احساس محرومیت نمی‌كند یعنی به تناسب نیازها خدمات ارائه می‌شود.

آبادی نظام جمهوری اسلامی به ایمان و توجه به آخرت است/ اگر عدالت رعایت شود، نارضایتی‌ها از بین می‌رود

اگر نگاه عدالت‌محور بر آمایش حاكم باشد، بسیاری از مشكلات حل خواهد شد
امام جمعه شیراز با بیان اینكه اگر نگاه عدالت‌محور بر آمایش حاكم باشد، بسیاری از مشكلات حل خواهد شد، گفت: ما باید برای 7 یا 10 سال دیگر به فكر چه چیزی باشیم؟ باید این مشكل را از بین ببریم نه اینكه مسائل جدید ایجاد شود و به جای اینكه ما بخواهیم نیروهای مستشاری خود را در مرز اسرائیل قرار دهیم در اینجا درگیر كنیم زیرا مشكلی ایجاد شده كه تمام آن ناشی از احساس بی‌عدالتی است.
وی گفت: اگر امام جمعه محترمی در جایی صحبت می‌كند كه اینطور باید باشد ممكن است خودش هم متوجه ابعاد قضیه نباشد اما احساس می‌كند بی‌عدالتی نسبت به منطقه‌ای كه در آن است، رخ داده است لذا اگر توجهمان را به عدالتی كه مقام معظم فرموده‌اند معطوف نكنیم، ضرر خواهیم كرد.

آن چیزی كه اكنون گمشده ماست بحث عدالت است
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه ما باید در سال 1404 تحقق چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی مبنی بر تحقق عدالت را ببینیم، گفت: برخی از آقایان می‌گویند قرارداد با خارجی‌ها می‌بندیم و سرمایه‌گذاری كرده و پول به كشور می‌آوریم و این تنها یك گوشه كار است اما همچنان مشاهده می‌كنیم كه با مشكلاتی مواجه هستیم اما آن چیزی كه اكنون گمشده ماست بحث عدالت است و باید به شكلی این را طراحی كنیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینكه در بخش حلقه‌های صالحین با سپاه همكاری دارد، گفت: میان برخی از چیزها نمی‌توان خط و فاصله كشید و بگوییم این عقیدتی است و آن یكی سیاسی؛ اسلام ممزوج است لذا این مباحث را باید در حلقه‌های صالحین مطرح كنیم.

باید نگاه عدالت‌ محور را در صالحین در ذهن بسیجیان خود بیاوریم
وی با تأكید بر اینكه از هم‌اكنون باید نگاه عدالت‌ محور را در صالحین در ذهن بسیجیان خود بیاوریم نه بگذاریم برای بعدها، گفت:‌ برخی‌ها برای پیشبرد اهدفشان عدالت را رعایت نمی‌كنند و نتیجه آن مباحثی می‌شود كه در جامعه رخ می‌دهد.
آیت‌الله دژكام در پایان گفت: اگر بخواهیم در تربیت موفق شویم، كه البته سپاه در این زمینه موفق است و كارهای خوبی هم انجام داده است، باید در خصوص مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مسائل را تبیین كرده و بر محوریت عدالت هم تأكید كنیم زیرا اسلام دین عدالت است و این را باید ذیل آموزش‌های خود بیاوریم.
انتهای پیام

captcha