تربیت بیش از 3 هزار مربی در مؤسسه ریحانةالنبی(س) بوشهر
کد خبر: 3718592
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

تربیت بیش از 3 هزار مربی در مؤسسه ریحانةالنبی(س) بوشهر

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهادــ مدیرعامل مؤسسه ریحانة‌النبی(س) از تربیت بیش از 3 هزار مربی قرآن از سوی این مؤسسه طی سه دوره آموزشی خبر داد.

خدیجه گرشاسبی، مدیرعامل مؤسسه ریحانة‌النبی(س) بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به فعالیت‌‌های متنوع قرآنی ـ فرهنگی این مؤسسه بیان کرد: این مؤسسه از سال 73 فعالیت خود را آغاز و از سال 87 به صورت رسمی ثبت و فعالیت‌های قرآنی خود را در رشته‌های حفظ، مفاهیم، روخوانی و روان‌خوانی ویژه سنین 3 تا 60 سال شروع کرد.

تربیت بیش از 3 هزار مربی در مؤسسه ریحانةالنبی(س) بوشهر

گرشاسبی در ادامه به اشاره به اینکه استقبال بالای مردم از کلاس‌های قرآن انگیزه‌ای برای راه‌اندازی مدرسه غیر‌انتفاعی شد، اظهار کرد: بعد از پیگیری‌های مستمر مدرسه راه‌اندازی و هم اکنون 6 سال است که این مدرسه غیرانتفاعی با حدود 80 قرآن‌آموزان تحت پوشش مؤسسه ریحانة‌النبی(س) در دو بخش دختران و پسران و با مجوز رسمی آموزش و پرورش برنامه‌های دینی ـ قرآنی خود را اجرا می‌کند.

مدیرعامل مؤسسه ریحانة‌النبی(س) با بیان اینکه هم اکنون 30 شعبه قرآنی نیز در محله‌های مختلف شهر زیرنظر این مؤسسه فعالیت می‌کنند، افزود: برپایی دوره‌های تربیت مربی ویژه بانوان که سالیانه در سه دوره برگزار می‌شود از جمله برنامه‌هایی است که از سوی مؤسسه برگزار و همچنین منبع درآمد خوبی برای ریحانة‌النبی(س) به شمار می‌آید. تا‌کنون حدود 3 هزار مربی قرآن از طریق این دوره آموزشی تربیت شده که تعداد 60 نفر آنها به مراکز مختلفی که برنامه‌ قرآنی برگزار می‌کند، اعزام شده‌اند.

وی به برپایی کلاس‌های حضوری حفظ کل و حفظ 5 جزء که از سوی مؤسسه ریحانة‌النبی(س) برگزار می‌شود، اشاره و ادامه داد: به لطف خداوند با توجه به اینکه در ابتدای راه پشتوانه مالی خوبی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم برای برپایی این دوره‌ها به مشکل مالی برخورد نکردیم. البته این نکته قابل ذکر است که در حال حاضر مدت 8 سال است که دیگر هیچ حمایتی از نهادهای مربوطه نشده‌ایم و اگر لطف و حمایت‌های مردمی نباشد، دیگر قادر به ادامه راه نیستیم. 

گرشاسبی اظهار کرد: مؤسسه ریحانة‌النبی(س) برای برپایی کلاس‌های حفظ قرآن هزینه‌ای را از مخاطبان دریافت نمی‌کند ولی در مقابل برای کارگاه‌های آموزشی هزینه دریافت می شود چرا که مؤسسه تنها از طریق این کارگاه‌‌های آموزشی و مدرسه غیرانتفاعی امرارمعاش می‌کند. در واقع تنها مشکل ما مکان است که هنوز اجاره‌ای است و مستقل نیستیم.

تربیت حدود 3 هزار مربی خانم در موسسه قرآنی ریحانةالنبی بوشهر

مدیرعامل مؤسسه ریحانة‌النبی(س) در پایان با اشاره به برنامه‌های ماه رمضان این مؤسسه خاطرنشان کرد: مؤسسه ریحانة‌النبی(س) کلاس‌های روخوانی و حفظ قرآن به همراه مسابقه را برای ماه رمضان در نظر گرفته است.

انتهای پیام

captcha