توسعه صنایع قرآنی را جدی بگیریم/ لزوم واگذاری نمایشگاه به بخش خصوصی با نظارت دولت
کد خبر: 3720066
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
صالحی امیری:

توسعه صنایع قرآنی را جدی بگیریم/ لزوم واگذاری نمایشگاه به بخش خصوصی با نظارت دولت

گروه جامعه ــ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از نمایشگاه قرآن با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت نمایشگاه برای گسترش فرهنگ استفاده از صنایع قرآنی و فعالیت بیشتر بخش خصوصی در قالب موسسات قرآنی استفاده کرد.

توسعه صنایع قرآنی را جدی بگیریم/ لزوم واگذاری نمایشگاه به بخش خصوصی و نظارت دولت

به گزارش ایکنا؛ سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر شنبه 12 خرداد ماه ضمن بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در غرفه خبرگزاری ایکنا حاضر شد و بیان کرد: ایکنا یکی از خبرگزاری‌های بسیار موفق در حوزه قرآنی و من ضمن علاقه‌مندی به این مجموعه، اخبار آن را دنبال می‌کنم. همچنین، 15 سالگی تشکیل این خبرگزاری قرآنی را تبریک می‌گوییم و از دبیران و خبرنگاران آن، صمیمانه تشکر دارم.

وی ادامه داد: حقیقت این است که جای یک خبرگزاری قرآنی در کشور ما خالی بود، اکنون خبرگزاری شبستان در حوزه مساجد و خبرگزاری ایکنا در زمینه قرآن مکمل یکدیگر هستند و می‌توانند در خارج از کشور یعنی اقصی نقاط دنیای اسلام هم مثل داخل موثر و مفید باشند. آنچه اهمیت دارد این است که ما باید با اصول و تکنیک‌های کار خبری، شبکه های مجازی و استفاده از اپلیکیشن‌ها آشنا باشیم و برای تولید محتوا، شناخت مخاطب و نیازسنجی مخاطب آن را انجام دهیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ظرفیت‌های نمایشگاه قرآن افزود: بنظر من دو اتفاق باید در نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن رخ دهد: یکی این که صنایع قرآنی تقویت شود از این جهت که یکی از راهکارهای توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی ما این است که صنایع دستی قرآنی در خانه مردم و حتی در دستگاه‌ها و ادارات قرار بگیرد، باید توجه کنیم که امر قرآنی فقط در چارچوب قرائت و حفظ منحصر نشود و امروزه، هنرهای قرآنی به ویژه صنایع دستی از مصادیق بارز فعالیت موثر قرآنی هستند.

صالحی امیری در ادامه تصریح کرد: مورد دیگری که پیشنهاد می‌کنم این است که نمایشگاه قرآن به بخش‌های خصوصی و موسسات قرآنی واگذار شود. دولت و وزارت ارشاد وظیفه سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت دارد و کار اصلی باید به مردم و موسسات قرآنی واگذار شود. مردم در این کشور به شدت برای کار قرآنی علاقه مند هستند و ایده‌های خوبی نیز در سر می‌پرورانند، خوشبختانه جهت‌گیری وزارت ارشاد در این مورد خوب بوده است و چند سال است این رویه در این وزارتخانه پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

 

captcha