توجه به استانداردها حمایت از کالای ایرانی را تضمین می‌کند
کد خبر: 3726756
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

توجه به استانداردها حمایت از کالای ایرانی را تضمین می‌کند

گروه اجتماعی- مدیرکل اداره استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: آنچه کشور را در مسیر توسعه قرار می‌دهد و حمایت مردم از کالای ایرانی را تضمین می‌کند، توجه به استانداردها در چرخه تولید است.

توجه به استانداردها حمایت از کالای ایرانی را تضمین می‌کند

اسماعیل عاقلی، مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: حمایت مردم از کالای ایرانی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و غلبه بر تحریم‌هاست، چراکه با خرید کالای استاندارد ایرانی می‌توان حمایت از کار و سرمایه ایرانی را تحقق بخشید.
مدیرکل اداره استاندارد استان ادامه داد: آنچه کشور را در مسیر توسعه قرار می‌دهد و حمایت مردم از کالای ایرانی را تضمین می‌کند، توجه به استانداردها در چرخه تولید است.
وی اظهار کرد: اولویت سازمان استاندارد، با توجه به فرمان رهبری و شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، حرکت به سمت ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی و حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی است.
عاقلی بیان کرد: در راستای ایجاد انگیزه و میل واحدهای صنعتی استان برای حرکت به سمت استاندارد سازی، برنامه استانداردهای تشویقی و خود اظهاری را دنبال می‌کنیم؛ همچنین در همین راستا اقداماتی در جهت توسعه فرهنگ استاندارد سازی در تولید و همچنین استفاده از کالای استاندارد ایرانی صورت گرفته است.
وی از جمله اقدامات فرهنگی اداره کل استاندارد استان در سال گذشته در جهت تبلیغ و توسعه فرهنگ استاندارد را استفاده از بستر تبلیغات شهری با استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهرهای استان و همچنین استفاده از ظرفیت فضای مجازی عنوان کرد.
مدیرکل اداره استاندارد استان ادامه داد: از جمله کارهای خوب و قابل توجهی که توسط سازمان استاندارد در بحث فرهنگ سازی و با استفاده از قابلیت فضای مجازی صورت گرفت، راه اندازی پویش #کالای-استاندارد-ایرانی-میخرم بود که تلاش داریم این حرکت قابل توجه را در سال جدید نیز تا حد امکان دنبال کنیم.
عاقلی با اشاره به اینکه قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، پس از کارِ کارشناسی در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب و جهت اجرا ابلاغ شده است، اظهار کرد: این قانون در اواخر دی ماه سال گذشته تصویب شد و بی تردید در این امر بسیار راه گشا و موثر خواهد بود.

انتهای پیام

captcha