برگزاری مراسم قرعه‌کشی مسابقات ورزشی دانش‌آموزی پسران کشور + عکس
کد خبر: 3726938
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

برگزاری مراسم قرعه‌کشی مسابقات ورزشی دانش‌آموزی پسران کشور + عکس

گروه اجتماعی ـ مرحله قرعه‌کشی سی و پنجمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزی پسران کشور، در رشته کشتی نونهالان (متوسطه اول) که قرار است از امروز دوشنبه، یازدهم تیرماه به میزبانی استان لرستان در خرم‎آباد برگزار شود، عصر یک‌شنبه، دهم تیرماه در خرم‎آباد انجام گرفت.

به گزارش ایکنا از لرستان، سلامت جامعه مسئله بسیار مهمی است، ورزش و تحرکات بدنی، کسالت را از انسان می‌زداید و به او نشاط و شادابی می‌بخشد.با ورزش روحیه شجاعت، فداکاری و حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم در افراد تقویت می‌شود. انسانی‌که از توانمندی و سلامت کامل برخوردار باشد می‌تواند وظایف محوله را به‌خوبی ایفا کند.
ورزش موجب تقویت توان جسمی و اراده قوی افراد در برابر موانع و مشکلات می‌شود و در بخش سلامت نیز نقش اساسی دارد.
نقش ورزش در درمان بیماری‌های جسمی بسیار زیاد بوده و همچنین ورزش بر سلامت روح و روان آدمی تاثیرگذار است.تربیت متربیان و ارتقاء سلامت روحی توسط مربیان ورزش باید مورد اهتمام ویژه قرار گرفته و مربی موفق است که در کنار تربیت جسم بر تربیت روح متربیان توجه دارد.
آنچه ورزش جمهوری اسلامی را از دیگر کشورهای دنیا متمایز ساخته اخلاق‌مداری است، کسب مدال طلای جهانی در مسابقات کار سختی نیست بلکه پهلوان کسی است که اخلاق و معنویت را در ورزش رعایت کند.
پهلوان اصلی کسی است که انسان به تمام معنا تربیت کرده و تحویل جامعه اسلامی دهد.
ورزش می‌تواند بر احساس مسئولیت، ایجاد وحدت و مودت در افراد تاثیر داشته باشد و این هدف اصلی ورزش است کمااینکه پهلوان اصلی افرادی هستند که بر هواهای نفسانی خویش غلبه کنند، اگر ورزش به‌سمت پهلوان‌پروری برود این یک ورزشی اسلامی است که باید به آن دست پیدا کنیم.

برگزاری قرعه‌کشی مسابقات ورزشی دانش‌آموزان

مرحله قرعه‌کشی سی و پنجمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزی پسران کشور، در رشته کشتی نونهالان (متوسطه اول) که قرار است از امروز دوشنبه، یازدهم تیرماه به میزبانی استان لرستان در خرم‎آباد برگزار شود، عصر یک‌شنبه، دهم تیرماه در خرم‎آباد انجام گرفت.

یادآور می‌شود، سی و پنجمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزی پسران کشور، در رشته کشتی نونهالان (متوسطه اول) از دوشنبه، یازدهم تیرماه آغاز و تا ۱۶ تیرماه در سالن شهید توکل مصطفی‌زاده خرم‌آباد ادامه دارد که سمندر لرستانی به‌عنوان نماد این مسابقات انتخاب شده است .
سمندر کوهستانی لرستان نخستین‌بار در سال ۱۹۳۸توسط Kaiser از شمال شهبازان استان لرستان یافت شد. این‌ گونه به‌عنوان یک گونه بومی، منحصراً در مرزهای جنوب لرستان در بخش پاپی، جنوب شهرستان پلدختر و شمال استان خوزستان یافت می‌شود.
سمندر لرستانی به طول تقریبی ۱۴ سانتی متر یکی از گونه‌های اندمیک کشور و یکی‌از زیباترین گونه‌های سمندر بوده و جزء خزانه ژنتیکی با ارزش فون دوزیستان ایران است. این‌گونه در طبقه‌بندی لیست سرخ IUCN در طبقه به‌شدت در معرض خطر انقراض یا بحرانی (CR) قرار گرفته است .

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

ورزش

captcha