جوانمردان در مقابل خائنین به بیت‌المال، ظالمان و مفسدان سکوت نمی‌کنند
کد خبر: 3727134
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

جوانمردان در مقابل خائنین به بیت‌المال، ظالمان و مفسدان سکوت نمی‌کنند

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: جوانمردان کسانی هستند که در مقابل خائنین به بیت‌المال، ظالمان و مفسدان سکوت اختیار نمی‌کنند و فریاد آن‌ها همواره در مقابل بدی‌ها بلند است و اگر این اصل را عمل کنیم جلوی بسیاری از ظلم‌ها گرفته می‌شود.

جوانمردان در مقابل خائنین به بیت‌المال، ظالمان و مفسدان سکوت نمی‌کنند

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای استان قزوین که به مناسبت آئین نکوداشت روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای برگزار شد، با تبریک پیروزی‌های ورزشکاران استان در میادین مختلف اظهار کرد: همه شما در پیروزی‌ها و موفقیت‌های ورزشکاران استان نقش داشته‌اید چراکه موقعیت و فرصت ایجاد کرده‌اید تا یک ورزشکار در عرصه‌های داخلی و برون مرزی بدرخشد.
وی بابیان اینکه ورزشکاران ما در وادی جوانمردی قرارگرفته‌اند، تصریح کرد: خدا را شاکر باشید که در وادی جوانمردی قرارگرفته‌اید چراکه جوانمردی بسیار مورد تأیید دین و آرمان‌های الهی قرار دارد.
امام‌جمعه قزوین بابیان اینکه جوانی افتخار نیست چراکه روند روزگار همه را در موقعیت جوانی قرار می‌دهد، تصریح کرد: جوانمردی در اختیار و اراده انسان قرار دارد و به همین خاطر قرار گرفتن در مسیر جوانمردی افتخاری برای او محسوب می‌شود و قابل‌تحسین است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه جوانمردان کسانی هستند که در مقابل ظلم و بدی می‌ایستند، عنوان کرد: جوانمردان کسانی هستند که در مقابل خائنین به بیت‌المال، ظالمان و مفسدان سکوت اختیار نمی‌کنند و فریاد آن‌ها همواره در مقابل بدی‌ها بلند است و اگر این اصل را عمل کنیم جلوی بسیاری از ظلم‌ها گرفته می‌شود.
وی برخورداری از تقوا را لازمه موفقیت در عرصه‌های مختلف دانست و تأکید کرد: تقوا قلب انسان را نورانی و اراده او را قوی می‌کند و این دو اصل مهم لازمه موفقیت انسان را در هر عرصه‌ای فراهم می‌آورد و به همین خاطر خداوند 180 بار در قرآن تقوا را مطرح کرده و 80 بار دستور به تقوا داده است.
آیت‌الله عابدینی مرحوم طیب رضایی، مرحوم تختی و مرحوم پوریای ولی را پیشکسوتان جوانمردی و اخلاق در عصر ما دانست و یادآور شد: آن بزرگان حلقه اتصال نسل ما و نسل‌های گذشته با امیرالمؤمنین (ع) و انبیاء الهی هستند و این روح جوانمردی که در عرصه ورزش مشاهده می‌کنیم برخواسته از فرهنگی است که آن بزرگان به عصر حاضر منتقل کرده‌اند.
امام‌جمعه قزوین در پایان گفت: جوانمردان عرصه ورزش سرمایه‌های قزوین محسوب می‌شوند چراکه حامیان حقیقی دین و اسلام هستند و مرحوم طیب رضایی، مرحوم تختی و مرحوم پوریای ولی در همین راستا قرار داشتند و می‌باید الگوی ورزشکاران قرار بگیرند.
انتهای پیام

captcha