کانون‌های مساجد، طلایه‌دار هدایت دینی و فرهنگی هستند
کد خبر: 3727424
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱

کانون‌های مساجد، طلایه‌دار هدایت دینی و فرهنگی هستند

گروه فرهنگی- رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، طلایه‌دار هدایت دینی و فرهنگی جوانان هستند.

کانون‌های مساجد، طلایه‌دار هدایت دینی و فرهنگی هستند

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌ا‌لاسلام حبیب‌رضا ارزانی صبح امروز سه‎شنبه 12 تیرماه، در اجلاس سراسری مسئولان ستادی و استانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به سخنی از پیامبر(ص) که فرمودند: ای علی اگر یک نفر به دست تو هدایت شود، برای تو بهتر از آن چیزی است که خورشید برآن می‌تابد، اظهار کرد: تمام انبیا به‌عنوان واسطه بین عبد و معبود وظیفه هدایت انسان‌ها را بر عهده داشتند. امروز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه هدایت دینی و فرهنگی، طلایه دار هستند.
وی افزود: اگر ما در مسجد که محل هدایت است کارمان را درست انجام دهیم می‌توانیم جامعه را به سمت تعالی و رشد سوق دهیم و البته نقش عالمان دینی و روحانیون در این خصوص بسیار مهم است.
رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: دو عامل مهم و اساسی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، روحانیون و حضور مردم در صحنه بود، یعنی اگر مردم امام را همراهی نمی‌کردند انقلابی آغاز نمی‌شد و این مردم سرچشمه همین مساجد و به رهبری همین روحانیون بودند.
ارزانی در ادامه با بیان اینکه امروز دشمن سعی در ایجاد تفرقه بین مردم با روحانیون و همچنین بین خود مردم با ایجاد احزاب مختلف دارد، گفت: دشمن به دنبال ایجاد شکاف است، و ما باید در مسجد نحوه تعامل و برخورد با کسانی که هم عقیده و هم نظر خود نیستند، را آموزش ببینیم و به دیگران نیز آموزش دهیم و این تعامل سرمنشأ انسجام و وحدت ملی می‌شود.
وی گفت: اسلام تأکید و توجه زیادی به کار گروهی و فردی داشته و برهمین اساس باید از نگاه باندی و جناحی در مساجد خودداری کنیم. ما در خدمت مساجد هستیم کارما ستادی است و کار ستادی یعنی، تمهید، تسهیل، ریل گزاری و بستر سازی.
وی ادامه داد: تعاون، همکاری و همدلی، نظم، انظباط، مشورت کردن، اخلاق مداری، اخلاق محوری و همچنین کادر سازی و تربیت نیروی انسانی از شروط اصلی کار گروهی است.

مشاوروزیر ارشاد گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید بیش از پیش  فعال و پویا باشند و دچار آسیب و آفت انفعال نشوند.
انتهای پیام

captcha