حرمت قلم را صاحب قلم پاس می‌دارد
کد خبر: 3727981
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹

حرمت قلم را صاحب قلم پاس می‌دارد

گروه فرهنگی - نوع قلم مهم نیست، مارکش هم اهمیتی ندارد، مهم این هست که این قلم دست چه کسی است؟ با آن قلم غبار خرافه و ناآگاهی و گمراهی و کج‌فهمی و کوته‌بینی از دین می‌زداید یا دین را سخیف و زشت و کریه و پرشبهه می‌نمایاند؟

حرمت قلم را صاحب قلم پاس می‌دارد

به گزارش ایکنا از اصفهان، نوع قلم مهم نیست، مارکش هم اهمیتی ندارد، همین خودکارهای ارزان‌قیمت و خوش‌دست تولید خودمان که یکی‌اش به صد تا خودکار شیک و فانتزی خارجی به خصوص چینی می‌ارزد؛ مهم این است که این قلم دست چه کسی است؟ به چه کار می‌آید؟ چه می‌نویسد؟ برای که می‌نویسد؟ برای چه می‌نویسد؟ به چه قیمتی می‌نویسد؟ و مهم‌تر از همه، تاثیر نوشته‌اش، بر خودش، اطرافیانش، جامعه‌اش و کل هستی چیست؟
مهم این است که مسطور این قلم فصل می‌کند یا وصل؟ آرام می‌کند یا برمی‌آشوبد؟ عشق می‌آفریند یا کینه؟ شور زندگی می‌دهد یا ناامیدی و پوچی؟ پاک و زلال می‌کند و صفای درون می‌بخشد یا پلیدی و زشتی و سیاهی می‌پراکند؟
روز می‌آفریند یا شب می‌گستراند؟ فلسفه می‌نگارد یا سر در کاری دون دارد؟ در خدمت است یا در خیانت؟ عمله ظلم است یا مامن مظلوم؟ رشد فکری می‌دهد یا سقف و افق کوتاه برای افکار می‌سازد؟ غبار خرافه و ناآگاهی و گمراهی و کج‌فهمی و کوته‌بینی از دین می‌زداید یا دین را سخیف و زشت و کریه و پرشبهه می‌نمایاند؟ تراوشات قلمش بوی رحمت و رحمانیت و عاطفه و همدلی و هم‌زبانی و گذشت و خرد و تدبیر و زیبایی و حرکت و خدمت می‌دهد یا ...؟ اینهاست که اهمیت دارد. قلم به دستان رستگار و روسفید! روز قلم بر شما مبارک.
یادداشت از فرهاد رفیعیان/ کارشناس فرهنگی
انتهای پیام

captcha