رشد همه‌جانبه ساحت‌های تربیتی؛ مأموریت اصلی آموزش و پرورش
کد خبر: 3733531
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
بطحایی در اختتامیه مسابقات قرآن پسران دانش‌آموز اظهار کرد:

رشد همه‌جانبه ساحت‌های تربیتی؛ مأموریت اصلی آموزش و پرورش

گروه مسابقات ــ وزیر آموزش و پرورش، انس با قرآن را شرط لازم برای تمسک به قرآن دانست و گفت: از مهمترین مأموریت‌های آموزش و پرورش، فراهم‌سازی رشد یکپارچه کودکان و نوجوانان در همه ساحت‌های تربیتی است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور، شش ساحت تعریف شده است که باید به صورت متوازن رشد کند.

به گزارش ایکنا؛ سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش امروز، 4 مردادماه در اختتامیه  سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش دانش‌آموزان پسر با گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس و 36 هزار دانش‌آموز شهید و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری اظهار کرد: از رسانه‌های عمومی به ویژه صدا و سیما به منظور همراهی با آموزش و پرورش برای ترویج و پخش این گونه مراسم‌ها تشکر ویژه دارم.
بطحایی خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: همانطور که شما عزیزان می‌دانید، تمسک به قرآن و عمل به آموزه‌های آن تنها راه نجات بشر در شرایط سخت امروز است، بشری که در سختی‌های دنیای امروز گرفتار شده است و در مسیرهای ناجوانمردانه‌ای که امروزه دنیا بر بشر امروزی روا داشته است، سرگشته و حیران به دنبال ساحل نجات می‌گردد تا به آرامشی برسد. اما هیچ راهی جز عمل به نسخه شفابخش و درمانی آموزه‌های وحیانی ندارد. بشر امروز، مسیر سرسبز و مفرح و آرام و بانشاط زندگی را که خداوند متعال برای او تجویز و توصیه کرده است، رها کرده است و مسیری سنگلاخ  و بسیار خطرناک که انواع تهدیدها و خطرهای جسمانی و روحی را به او تحمیل می‌کند و تا بدترین وضعیت او را در معرض تهدید قرار داده است در پیش گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: انس با قرآن، شرط لازم برای تمسک به قرآن است، تمسک به قرآن یعنی عمل به آن چیزی که خداوند رحمان و رحیم از سر محبت برای عاقبت بخیری بشر در قرآن برای ما تجویز کرده است.
وی بیان کرد: از این رو است که قرآن، بزرگترین و ارزشمندترین هدیه خالق به اشرف مخلوقات یعنی انسان است، من تأکید می کنم قرآن ارزشمندترین هدیه خالق به انسان است، هدیه‌ای که متاسفانه به دلایل مختلف خصوصاً ضعف بصیرت ما در اغلب موارد مهجور مانده است و جز در جهزیه عروس و طاقچه و هدیه در مراسم‌های مذهبی بهره‌ای از آن نبرده‌ایم و نمی‌بریم و عطش خودمان را با این دریای عظیم با آب گوارا رفع نمی‌کنیم.
بطحایی ادامه داد: برگزاری چنین مناسبت‌ها و مراسم‌هایی به ویژه پخش و اشاعه این مراسم‌ها در جامعه اسلامی، حتماً قدم مؤثری برای انس بیشتر با قرآن و استفاده بیشتر از آموزه‌های وحیانی است و از این روست که وزارت آموزش و پرورش تلاش خواهد کرد که با کیفیت و دقت بالاتری ان شاءالله این‌گونه مراسم‌ها را در کشور و در مجموعه آموزش و پرورش توسعه بدهد
وی افزود: این رویداد که دوهزار دانش‌آموز به عنوان برگزیدگان کشوری در این مراسم شرکت کردند، بزرگترین رویداد قرآنی کشور است که از سراسر کشور فرزندان این آب و خاک به رقابت روحانی و معنوی با هم می‌پردازند و با این رقابت نشان می‌دهند که جامعه اسلامی ما پایه و اساس اداره حکومتش، براساس آموزه‌های وحیانی و قرآنی است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مأموریت‌های آموزش و پرورش این است که رشد همه جانبه و یکپارچه در همه ساحت‌های تربیتی را فراهم کند، اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین ما شش ساحت داریم که این شش ساحت تربیتی باید به صورت متوازن برای تمامی دانش‌آموزان فراهم شود.
بطحایی بیان کرد: همانطور که ما به ساحت اعتقادی، عبادی و دینی می‌پردازیم، باید زمینه لازم را برای پرورش استعدادهای زیستی و بدنی دانش‌آموزان فراهم کنیم همانطور که ساحت زیستی را توجه می‌کنیم، ساحت اجتماعی، مالی و سیاسی را باید مورد توجه قرار دهیم.
وی خطاب به جمع دانش‌آموزان نخبه قرآنی اظهار کرد: با توجه به اینکه هدایت نظام اسلامی در آینده در اختیار شما قرار می‌گیرد، باید همزمان با رشد در ساحت‌های اخلاقی، اعتقادی، مذهبی، زیستی و بدنی، تمرین مهارت‌های اجتماعی را داشته باشید.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اینکه چگونه به یکدیگر برای حل مسائل اجتماعی احترام بگذارید، باید در مدرسه تمرین کنید، مهارت‌ها و ساحت اقتصادی، علمی و فناوری و ساحت زیبایی‌شناختی و هنری از دیگر ساحت شش‌گانه‌ای است که آموزش و پرورش وظیفه دارد، امکانات و منابع و زیرساخت‌هایش را برای پرورش استعدادهای شما فراهم کند.
بطحایی در پایان اظهار کرد: ما معلمان و آموزش و پرورشی‌ها که توفیق خدمت به شما را داریم و به آن مباهات و افتخار می‌کنیم، همه اهتمام خود را به کار می‌بریم که مدارس ما مدارسی شود تا در تمام این ساحت‌ها بتواند استعدادهای شما را شکوفا کند تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی در اختیار شما  قرار می‌گیرد رشد و پیشرفت داشته باشد و سرافرازانه بتوانید، آموزه‌های الهی را در جهان پخش کنید و دایه این را داشته باشید تا راه نجات بشریت عمل به آموزه‌های وحیانی و قرآنی است و هیچ راه دیگری برای رسیدن به ساحل آرامش غیر از این وجود ندارد.
انتهای پیام        

captcha