۵۶۷ شهید راه مبارزه با مواد مخدر در کرمان
کد خبر: 3734429
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

۵۶۷ شهید راه مبارزه با مواد مخدر در کرمان

گروه اجتماعی - رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه این استان در راه مبارزه با مواد مخدر از بعد انقلاب اسلامی تاکنون نقش ویژه‌ای را ایفا کرده و هزینه‌های سنگینی هم پرداخته است، گفت: طی این سال‌ها از یک‌هزار و ۶۰۰ کیلوگرم تا ۱۴۲ تن کشفیات مواد مخدر در استان کرمان در سال به ثبت رسیده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان دیروز یکشنبه، 7 مرداد در آیین معرفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان به لحاظ موقعیت جغرافیایی در امر مبارزه با مواد مخدر از بعد انقلاب اسلامی تاکنون نقش ویژه‌ای را ایفا کرده و هزینه‌های سنگینی هم پرداخته است، گفت: طی این سال‌ها از یک‌هزار و 600 کیلوگرم تا 142 تن کشفیات مواد مخدر در استان کرمان در سال به ثبت رسیده است.
وی افزود: این کشفیات و مبارزه با مواد مخدر برای استان کرمان هزینه داشته است، اما ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر توجه لازم را به استان کرمان نداشته است.
موحد بیان کرد: کرمان برای کل کشور هزینه می‌پردازد، 567 شهید و یک هزار و 114 جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان داریم.
وی افزود: 93 درصد تریاک دنیا در افغانستان تولید می‌شود که بخش زیادی از آن از کشور ما عبور داده می‌شود و استان کرمان در این بین نیز مورد لطمه قرار گرفته است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان به جرائم ناشی از قاچاق، آسیب‌های اجتماعی و مباحث امنیتی به واسطه قاچاق مواد مخدر در استان اشاره کرد و عنوان کرد: حجم متهمان و زندانیان مواد مخدر در کرمان زیاد است و سالانه 10 هزار متهم در این زمینه داریم.
موحد ادامه داد: 65 درصد زندانیان استان کرمان به متهمان و محکومان مواد مخدر اختصاص دارد که مجازات آنها کوتاه مدت نیستند و حبس‌های طولانی مدت 10 ساله دارند، لذا باید زندان‌های استان را هم از طرف ستاد مورد توجه قرار گیرند.
انتهای پیام

captcha