ساماندهی ۱۵ مزار شهید در روستا‌های دورافتاده دورود
کد خبر: 3741629
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

ساماندهی ۱۵ مزار شهید در روستا‌های دورافتاده دورود

گروه اجتماعی ـ تعداد ۱۵ مزار مطهر شهید در روستا‌های دورافتاده شهرستان دورود وجود دارد که ساماندهی و بهسازی آن‌ها در دست اقدام است و یک‎شنبه، چهارم شهریور طی مراسمی از مزار مطهر دو شهید رونمایی شد.

ساماندهی و بهسازی 15 مزار شهید در روستاهای دورافتاده دورود

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دورود تعداد 15 مزار مطهر شهید که در روستاهای دورافتاده شهرستان دورود وجود داشت، ساماندهی و بهسازی شد.در این راستا یک‎شنبه، چهارم شهریور به‌مناسبت هفته دولت طی مراسمی با حضور فرماندار دورود و جمعی از مسئولان و رئیس بنیاد شهید این شهرستان از دو قبر شهید ازجمله شهید ترابعلی بوالحسنی باغجمالی در روستای باغ‌جمال رونمایی شد که انجام این کار موجبات خوشحالی خانواده شهدا و ایثارگران را فراهم کرد.
یادآور می‏‌شود، شهید ترابعلی باغجمالی بیستم فروردین ۱۳۴۱، در روستای باغجمال از توابع شهرستان دورورد به دنیا آمد. پدرش عربعلی، کشاورز بود و مادرش پری ناز نام داشت. خواندن و نوشتن نمی‌دانست. او نیز کشاورز بود. به‌عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. دهم اردیبهشت ۱۳۶۱، با سمت تکاور در دارخوین بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در شهرستان زادگاهش واقع است.

captcha