توصیه امام جمعه کوهبنان به سادات
کد خبر: 3743844
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

توصیه امام جمعه کوهبنان به سادات

کانون خبرنگاران نبأ ــ طی مراسمی از سادات شهرستان کوهبنان در استان کرمان در دفتر امام جمعه تجلیل و توصیه‌هایی به ایشان ارائه شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در این مراسم که روز گشذته، 12 شهریور برگزار شد؛ امام جمعه کوهبنان گفت: از مهمترین و با فضلیت‌ترین ایام عید غدیر است که عید تجلیل از سادات و فرزندان حضرت زهراست.
وی ادامه داد: سیادت یک فضیلت محسوب می‌شود، چون انسان حسب و نسب خود را می‌شناسد گرچه خداوند در دنیا و آخرت انسان را با اعمالش می‌شناسد اما ثواب سادات به جهت اتصال به نبی مکرم اسلام دو برابر است و بر عکس این هم صدق می‌کند.
امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: سلسله سادات همواره کوثر و ماندگار هستند این مهم را خداوند به پیامبر اکرم و دختر بزرگوارش عطا کرد گرچه دشمنان همواره در صدد بودند که با نسل‌کشی به وجود سادات پایان دهند.
وی خاطرنشان کرد: اما با وجود تمام دشمنی‌ها در جای جای دنیا سادات هستند که برخی از آنان غیر شیعه‌اند لذا در قبال این جایگاه مسئولیت سادات افزایش پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام جعفری بیان داشت: رفتار و کردار سادات باید الگوی دیگران باشد چون از شاخه‌های شجره طیبه سادات هستند پس تمام همت خویش را به کار ببریم تا از خصوصیات و اخلاقیات نبی مکرم اسلام را در زندگی خویش بهره‌ ببریم.
وی یادآور شد: جا دارد سادات از لباس و علامت سیادت استفاده کنند توجه به عبادت‌ها و خصوصیات اهل بیت(ع) داشته باشند تا این جایگاه به بهترین شکل ممکن حفظ شود.
امام جمعه کوهبنان تأکید کرد: نهضت حضرت امام(ره) دنباله نهضت امام حسین(علیه السلام) است که امروز سکاندار کشتی انقلاب مقام معظم رهبری است.
وی ابراز داشت: حفظ نسل سادات هم بر عهده خود سادات است تلاش کنیم تا در راستای ازدواج آسان فرزندان سادات به موقع اقدام شود تا نسل پیامبر اعظم حفظ شود.

نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha