برگزاری ۳۲ مراسم شیرخوارگان حسینی در کردستان
کد خبر: 3746782
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

برگزاری ۳۲ مراسم شیرخوارگان حسینی در کردستان

گروه اجتماعی- رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از برگزاری ۳۲ مراسم شیرخوارگان حسینی به صورت همزمان با سراسر کشور امروز، 23 شهریورماه در استان کردستان خبر داد.

برگزاری ۳۲ مراسم شیرخوارگان حسینی در کردستان

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ۳۲ مراسم شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم در سطح شهر و روستاهای کردستان برپا شده است.
وی افزود: در این مراسم مادران فرزندان شیرخواره خود را به یاد کودک شش ماهه امام حسین(ع) روی دست گرفته و در غربت و مظلومیت امام حسین(ع) سوگواری کردند.
خزاعی بیان کرد: مادران امروز با چشمان گریان برای اینکه فرزندشان حسینی شود و در راه امام حسین(ع) و آرمان این امام همام قدم بردارد، دعا می‌کنند، همچنین اگر مادری فرزند مریضی دارد برای شفای فرزندش به امام حسین(ع) متوسل می‌شود.
وی با اعلام اینکه برنامه‌های ایام محرم با مشارکت 610 هیأت مذهبی برگزار می شود، اعلام کرد: تجمیع عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا و فعالیت 591 مداح در استان نیز از دیگر برنامه‌های ماه محرم است.
رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان عنوان کرد: برگزاری 320 روضه خانگی توسط مسوولان هیئات مذهبی استان نیز از برنامه‌هایی است که در ایان محرم انجام می‌شود.
وی از فعالیت 75 گروه امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و یادآور شد: 15 اکیپ بازرسی ویژه محرم با حکم مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان و 30 بازرس شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان در ماه محرم فعالیت دارند.
انتهای پیام

captcha