پیاده‌روی اربعین حسینی؛ طلوع‌ مجدد قیام کربلا
کد خبر: 3753960
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

پیاده‌روی اربعین حسینی؛ طلوع‌ مجدد قیام کربلا

گروه اجتماعی - کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی قروه گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی طلوع‌مجدد قیام کربلا است در واقع مراسم پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی بیعت با امام حسین (ع) و اشاعه فرهنگ حسینی در جهان است.

پیاده‌روی اربعین حسینی طلوع‌مجدد قیام کربلا است

زهرا کاوه، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قروه در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به برگزاری جلسه کمیته امور بانوان اربعین حسینی اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسه، برنامه ریزی در راستای برگزاری برنامه های ایام اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام است.
وی با اشاره به اینکه امروز باید از آرمان‌ها و ارزش‌های مکتب اسلام استفاده بهینه شود، افزود: سفر اربعین باید با ابعاد تربیت شخصیتی و سلوک حسینی علیه السلام بر مدار ایمان، تقوا و بصیرت باشد.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه عنوان کرد: مراسم پیاده‌ روی اربعین حسینی یک حماسه و طلوع مجدد قیام کربلا و بیعت با امام حسین و اشاعه فرهنگ حسینی در جهان است و دشمن همواره به دنبال خاموش کردن این مشعل فروزان است.
وی هدف از برگزاری این جلسه را بسترسازی امور فرهنگی، قرآنی و معارف حسینی علیه السلام در ایام اربعین حسینی دانست، اعلام کرد: هدف از برگزاری جلسه، برنامه ریزی در راستای برگزاری برنامه های ایام اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام است.
کاوه با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان قروه و در مسیر بودن این شهرستان برای حرکت زائران اربعین حسینی عنوان کرد: با توجه به وجود چنین شاخص‌هایی برگزاری جلسات هماهنگی برای رسیدگی بیشتر به زائران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با اشاره به حدیث شریفی از امام صادق علیه السلام درباره ثواب زیارت امام حسین علیه السلام با پای پیاده یادآور شد: در این حدیث شریف امام علیه السلام می فرمایند: کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین علیه السلام برود، خداوند به هر قدمی که بر می دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می فرماید و یک درجه مرتبه اش را بالا می برد؛ وقتی به زیارت رفت، حق تعالی دو فرشته را موکل او می فرمایدکه آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتی برگشت با او وداع کرده و به وی می‌گویند: ای ولی خدا گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب الله و حزب رسول او و حزب اهل بیت رسولش هستی».
انتهای پیام

captcha