افزایش 20 درصدی مشارکت‌های مردمی به مراسم اربعین/ موکب‌‌ها همچنان برپا هستند
کد خبر: 3759747
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵
پلارک خبر داد:

افزایش 20 درصدی مشارکت‌های مردمی به مراسم اربعین/ موکب‌‌ها همچنان برپا هستند

گروه جامعه ــ رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین از ارائه خدمات موکب‌های اربعین 3 تا 5 روز پس از این مراسم خبر داد و گفت: مشارکت‌های مردمی 20 درصد افزایش یافته است.

حسن پلارک، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ اعلام کرد: موکب‌های مردمی اربعین در داخل خاک ایران تا پنج روز پس از روز اربعین و موکب‌های ایرانی مستقر در عراق تا سه روز بعد از اربعین به ارائه خدمات ادامه می‌دهند تا زائران در بازگشت نیز از خدمات موکب‌ها بهره‌ ببرند.

وی درباره موکب‌های مستقر در شهرهای کاظمین و سامرا نیز گفت: خدمات آن‌ها سه تا پنج روز پس از روز اربعین ادامه خواهد داشت. البته برخی از موکب‌ها نیز با ظرفیت کمتری حضور داشته و ارائه خدمات می‌کنند.

پلارک با اشاره به وقوع طوفان و بارندگی در مرزهای منتهی به عراق گفت: هفته اول ماه صفر بارندگی موجب شد گروه‌هایی که در فضای باز بودند با مشکل مواجه شوند و موکب‌هایی را که به صورت موقت و چادری ساخته بودند باد برد ولی موکب‌داران به سرعت دوباره موکب‌ها را برپا کردند.  

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به مسائل اقتصادی کشور آیا میزان کمک‌های مردمی به برگزاری مراسم اربعین کاهش داشته است؟ گفت: 20 درصد مواد غذایی و امکانات اهدایی مردم بیشتر از سال گذشته بوده و هزینه همه خدمات را نیز مردم پرداخت کرده‌اند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: هر سال بیشتر از سال گذشته مکان‌های حضور و ارائه خدمات به زائران را به مکان‌های ثابت و ساختمانی تبدیل می‌کنیم، زیرا تا زمانی که موکب‌ها چادر و موقتی باشند با بروز باران و طوفان با مشکل مواجه می‌شوند. بنابراین  باید در داخل مرزهای خودمان سالن‌های مجهز و ثابتی داشته باشیم که مردم همه ساله در آنجا مستقر شوند.

وی افزود: در داخل خاک عراق نیز با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای حرم‌ها بسیاری از مشکلات طی چهار تا پنج سال آینده حل خواهد شد. امسال در صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف زائران زیادی اسکان داده شدند و در صورتی که صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا نیز ساخته شود، بسیاری از مشکلات در این شهر حل خواهد شد.

پلارک از فعالیت 62 درصدی موکب‌های ایرانی در عراق و 48 درصدی آن‌ها در داخل خاک ایران خبر داد و گفت: تاکنون در هر سال تعداد موکب‌ها را داخل خاک ایران افزایش داده‌ایم.

انتهای پیام

captcha