چرا 40 سال شعار «مرگ بر آمریكا» سر می‌دهیم؟
کد خبر: 3760781
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

چرا 40 سال شعار «مرگ بر آمریكا» سر می‌دهیم؟

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه مظهر كامل عیار استكبار و چپاول و غارت ملت‌ها دولت آمریكاست، گفت: طبیعی است كه ملت ایران بر علیه این ر‍ژیم استكباری شعار دهد و خواهان مرگ این نظام استبكاری باشد.

آیت‌الله علی‌اكبر كلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز ملی مبارزه با استكبار جهانی و یوم‌الله 13 آبان به بیان توضیحاتی درباره چرایی سردادن شعار «مرگ بر آمریكا» طی عمر 40 ساله انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: نكته مهمی كه باید در ابتدا به آن اشاره كرد این است كه منظور ملت ایران از شعار «مرگ بر آمریكا» ملت آنان نیست.

دشمنی ما با رژیم‌های حاكم بر آمریكاست
وی افزود: ما از همان ابتدا اعلام كردیم كه با ملت آمریكا دشمنی نداریم و همه دشمنی ما با رژیم‌های حاكم بر آمریكا و آن نظام جهان‌خوارگی آمریكا و دولتمردانی است كه سعی می‌كنند در همه نقاط جهان منابع ملت‌ها را چپاول كنند و با مردم‌های مختلف در بیفتند.
آیت‌الله كلانتری با یادآوری اینكه یكی از مهم‌ترین اهداف و آرمان‌های ما در انقلاب حذف نظام سلطه و مبارزه با استكبار جهانی است، گفت: در طول این 40 سال مظهر كامل عیار استكبار و چپاول و غارت ملت‌ها دولت آمریكاست لذا طبیعی است كه ملت ایران بر علیه این ر‍ژیم استكباری شعار دهد و خواهان مرگ این نظام استبكاری باشد.

آمریكا همیشه بودجه‌هایی برای ضربه زدن به ملت ایران تصویب می‌كند
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ماهیت و ذات انقلاب اسلامی همین است لذا مادامی كه دولت آمریكا با ملت ایران دشمنی دارد و دشمنی را كاملاً اعتراف و شفاف مطرح می‌كند و همیشه بودجه‌های قابل توجهی برای ضربه زدن به ملت ایران تصویب می‌كند، این شعار سر داده می‌شود زیرا كمترین كاری كه از یك چپاول زده می‌آید این است كه نفرت خود را به نحوی ابراز كنند و بگوید كه با نظام سلطه مخالف است.

شعار «مرگ بر آمریكا» حكم شرع و عقل دارد
وی تأكید كرد: این حداقل كاری است كه از یك ملت در برابر ظلم بر می‌آید و كسی تصور نكند كه این یك شعار خلاف است بلكه هم حكم شرع و هم عقل و اقتضای منافع ملی و آرمان‌های دینی ما همین است و مادامی كه آمریكا در این وضعیت قرار دارد دشمنی می‌كند ما هم چنین كاری می‌كنیم.
آیت‌الله كلانتری با بیان اینكه اگر لازم باشد در همه میادین از جمله عرصه نظامی می‌توانیم با اینان مقابله كنیم،‌ گفت: البته آمریكا می‌داند اگر دست از پا خطا كند به تعبیر مقام معظم رهبری ما 10 برابر جواب می‌دهیم اما در كنار همه این آمادگی‌ها این شعار كوبنده و معنادار و استراتژیك ادامه داشته باشد، به خصوص در 13 آبان امسال این شعار بیش از هر زمانی باید نمود برجسته‌تری داشته باشد.
انتهای پیام

captcha