اجرای نیات واقف در سه حوزه «درمان» «آموزش» و «روضه‌خوانی» در ملایر
کد خبر: 3761930
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

اجرای نیات واقف در سه حوزه «درمان» «آموزش» و «روضه‌خوانی» در ملایر

گروه اجتماعی ـ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر گفت: در سطح شهرستان ملایر موقوفات زیادی وجود دارد که نیات واقف برای این موقوفات در سه حوزه، درمان، آموزش و روضه‌خوانی گنجانده ‌شده است.

اجرای نیات واقف در سه حوزه «درمان» «آموزش» و «روضه‌خوانی» در ملایر

به گزارش ایکنا از همدان، باب‌اله فتحی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر سه‌شنبه، 15 آبان‌ماه در دیدار با رئیس و معاونان اداره اوقاف و امور خیریه ملایر که به مناسبت هفته وقف صورت گرفت، بیان کرد: شهرستان ملایر به لحاظ موقوفات و فعالیت‌هایی که در این زمینه دارد در سطح کشور مطرح است.
وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام تأکیدات زیادی در رابطه با فرهنگ وقف‌شده است و مسلمانان در طول تاریخ اسلام وقفیات زیادی داشته‌اند، ادامه داد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و علاقه‌ای که مردم ایران داشتند موقوفات مورد توجه بیشتری قرار گرفت.
فتحی با اشاره به حجم بالای موقوفات در شهرستان ملایر، عنوان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه ملایر وظیفه سنگینی در حفظ و صیانت از موقوفات دارد و باید تلاش کنند تا نیات واقف به‌درستی اجرا شود.
فرماندار ملایر با اشاره به اینکه باید بتوانیم قصد و نیات واقف را به‌ درستی برای مردم تبیین کنیم تا مردم از این نیات آگاهی بیشتری داشته باشند، ملایر را به لحاظ وقفیات دارای پتانسیل‌های زیاد دانست و گفت: اگر از هر موضوع و فعالیتی به‌درستی و باتدبیر استفاده شود به طور قطع به یک فرصت و نقطه مثبت تبدیل می شود و گرنه همین امور می‌تواند یک نقطه تهدید محسوب شود.
وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های خوب و مناسبی که توسط اداره اوقاف و امور خیریه می‌شود در نهایت منجر به توسعه شهرستان شده و رضایت مردم را نیز به دنبال دارد.
فتحی با تقدیر از زحمات همه‌کسانی که در موکب حضرت فاطمه زهراء(س) ملایر فعالیت داشتند، بیان کرد: خدمات گسترده، متنوع و مناسب این موکب در استان و حتی در غرب کشور بی‌نظیر بود و در این زمینه اوقاف و امور خیریه کمک‌های خوبی داشته است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز با بیان اینکه در دهه وقف برنامه‌های بسیار متنوعی داریم، گفت: در سطح شهرستان ملایر موقوفات زیادی وجود دارد که نیات واقف برای این موقوفات در سه حوزه، درمان، آموزش و روضه‌خوانی گنجانده ‌شده است.
پژمان جعفری افزود: در حوزه درمان کمک‌ها و فعالیت زیادی در بیمارستان امام حسین(ع) صورت پذیرفته که علاوه بر اینکه نیت واقف لحاظ شده باعث رضایت شهروندان نیز شده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه دارو و درمان کمک‌های متنوعی به‌ویژه داروهای بیماران سرطانی شده است، یادآور شد: از سوی اداره اوقاف و امور خیریه در موکب حضرت فاطمه زهرا(س) هزینه‌های زیادی صورت گرفت و شاهد حضور پر رنگ زائران را اقصی نقاط کشور در این موکب بودیم.
انتهای پیام

captcha