چهارمحال و بختیاری پیشتاز ثبت‌نام مسابقات قرآنی «مدهامتان» در کشور
کد خبر: 3775158
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

چهارمحال و بختیاری پیشتاز ثبت‌نام مسابقات قرآنی «مدهامتان» در کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ‌ سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جوانان و نوجوانان استان در ثبت‌نام مسابقات مدهامتان پیشتاز کشور هستند، گفت: چهارمحال و بختیاری با ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ نفر در این مسابقات ‌رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

محمدرضا مظاهری، سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر، گفت: از زمان اعلام فراخوان سیزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» تا به امروز شاهد حضور گسترده جوانان و نوجوانان علاقه‌مند برای حضور در این مسابقات هستیم.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه ۵۲۰ نفر از استان در سیزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» ثبت‌نام کرده‌اند افزود: از این تعداد ۲۰۳ نفر مرد و ۳۱۷ نفر خانم هستند که میزان حضور در این مسابقات به نسبت تعداد کانون‌های استان ۱۲۳ درصد است.
وی ابراز کرد: رشته‌های تحقیق با ۱۳۱ نفر، ترتیل با ۱۱۳ نفر و حفظ ۳۰ جزء با ۲۱۳ نفر بیشترین ثبت‌نامی را برای حضور در سیزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» داشته است.
مظاهری اظهار کرد: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت های قرآنی و ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی از جمله اهداف برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مدهامتان» است.
وی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های مساجد و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت های قرآنی موجود در کانون‌های مساجد و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخشی فعالیت های قرآنی در کانون‌های مساجد را از دیگر اهداف برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مدهامتان» برشمرد.
مظاهری بابیان اینکه این مسابقات در ۲ گروه سنی هفت تا ۱۶ و ۱۶ تا ۳۰ سال و در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می شود، افزود: رشته‌های حفظ کل و قرائت «تحقیق» برای گروه سنی ۱۶ تا ۳۰ و رشته‌های قرائت «ترتیل»، حفظ جزء ۳۰، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات و قرائت نماز برای گروه سنی هفت تا ۱۶ سال در نظر گرفته شده است.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه ثبت‌نام در سیزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» تا ۱۵ دی‌ماه جاری تمدید شده است گفت: مرحله استانی این دوره از مسابقات ۲۵ بهمن سال جاری در شهرکرد برگزار می شود.
وی یادآور شد: علاقه‌مندان تا ۱۵ دی‌ماه جاری مهلت دارند تا با مراجعه به نشانی اینترنتی www.modhammatan.com نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
انتهای پیام

captcha