دانشنامه دفاع مقدس پاسداری از انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3775300
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

دانشنامه دفاع مقدس پاسداری از انقلاب اسلامی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه دانشنامه دفاع مقدس و نوشتن مقالات علمی بیانگر پرونده علمی هر شهید است، گفت: دانشنامه دفاع مقدس پاسداری از انقلاب اسلامی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ علیرضا پولاد، رئیس کمیته مساجد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر در دیدار با سردار غلامعلی کفاش، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در مجتمع فرهنگی «عمارت هفته» برگزار شد، با اشاره به تبیین منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری با توجه به مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی از قوانین مطرح در قانون اساسی است که وظیفه اصلی آن جلوگیری از تهاجم فرهنگی در برابر انحراف و ابتذال است.

رئیس کمیته مساجد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان بوشهر در ادامه افزود: با اتکا به ذات اقدس الهی و با استعانت از درگاه ربوبی و با تلاش همه خدمتگزاران به مسجد قریب به 400 کانون فرهنگی هنری با دارا بودن بیش از 22 هزار نفر عضو در سامانه بچه‌های مسجد عهده‌دار و پیشگام در اجرای برنامه‌های مناسباتی و امورات فرهنگی هنری در مساجد محلات شهری و روستایی هستند.

اجرای سرود 1000 نفری بچه‌های مسجد ویژه دهه فجر در بوشهر

وی به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مباحث تخصصی «مصلایی، دیجیتال، اذان و نماز، قرآن، ایثار و شهادت، همایش‌ها و مراسم، آموزش و پژوهش» اشاره کرد و گفت: امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سرود انقلابی یک هزار نفری بچه‌های مسجد همزمان با سراسر کشور در بوشهر 12 بهمن اجرا می‌شود.

پولاد با اعلام این خبر که برنامه «40 چراغ، 40 مسجد» در سراسر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از 9 دی سال جاری تا سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد، افزود: همزمان 40 طرح پیوندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با سایر ادارات و سازمان‌ها از برنامه‌های در دست اقدام این دبیرخانه در ایام‌الله «بصیرت و دهه فجر» است.

دانشنامه دفاع مقدس پاسداری از انقلاب اسلامی است

سردار غلامعلی کفاش، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر نیز در این جلسه خواستار شد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نگذارند یاد دوران دفاع مقدس از یادها برود. دفاع مقدس داستان ایستادگی ملت ایران و ایستادگی جوانان ما در مقابل خباثت‌ها و دشمنی‌های کفر و استکبار جهانی بود.

وی با عنوان اینکه تحقیقاً پرمشتری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین آثار هنری بعد از انقلاب در زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف آثار هنری و دفاع مقدس و کتاب تولید و تألیف شده است، بیان کرد: سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، جهاد، وزارت بهداشت و درمان، هنرمندان، بانوان و اقشاری هستند که به هر شکل در حوزه دفاع مقدس با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت می‌کنند.

کفاش با بیان اینکه آینده انقلاب آینده‌ای رو به پیشرفت و تعالی است، گفت: باید با تعامل و انسجام برنامه‌های دفاع مقدس را به شیوه فراگیر پیش برد و کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات بهترین ظرفیت علمی و عملی در مساجد شهری و روستایی هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه دانشنامه دفاع مقدس و نوشتن مقالات علمی بیانگر پرونده علمی هر شهید است، گفت: خواستار این هستیم که تشکل‌های فرهنگی و هنری در حوزه موشن گرافیک، ساخت فیلم کوتاه، فضای مجازی و سایر حوزه‌های جهاد و حماسه و کتاب صوتی فعالیت خود را بیشتر کنند.

کتاب صوتی بمباران در بوشهر رونمایی می‌شود

وی از رونمایی کتاب صوتی بمباران با همکاری و مشارکت انجمن سینمایی جوان در کرانه خلیج فارس بندر بوشهر خبرداد و اظهار کرد: دانشنامه دفاع مقدس پاسداری از انقلاب اسلامی است.

کفاش با تأکید بر اینکه فضای محیطی با محوریت شهدا در شهر بوشهر کم کار شده است، گفت: تجهیز کتابخانه‌های مساجد به کتاب‌های دفاع مقدس، شرکت در جشنواره ترنم فتح، جشنواره رزم نواز چهل فجر شکوه از برنامه‌های در دست اقدام و انجام شده در دفتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر است.  

انعقاد تفاهم‌نامه جهاد و حماسه در سنگر مسجد

خاطرنشان می‌شود: در پایان تفاهم‌نامه همکاری در اجرای برنامه‌های حوزه جهاد و حماسه بین غلامعلی کفاش و علیرضا پولاد در راستای اشاعه و گسترش فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس در سنگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منعقد شد.

حامد فکوری

captcha