مساجد سنگر امن الهی در برابر فتنه‌های شیطانی است/ امضای میثاق‌نامه مسجد طراز اسلامی
کد خبر: 3776575
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
امام جمعه بوشهر:

مساجد سنگر امن الهی در برابر فتنه‌های شیطانی است/ امضای میثاق‌نامه مسجد طراز اسلامی

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مساجد باید جایگاه جذب و رشد جوانان باشد، گفت: مساجد مکانی برای هدایت رفتاری و اخلاقی، خدمات‌رسانی اجتماعی و بصیرت‌افزایی سیاسی و یکی از سنگرهای محکم امن الهی در برابر فتنه‌های شیطانی و دشمنان فتنه‌گر است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در آئین رونمایی طرح «40 مسجد – 40 چراغ هدایت» از کسانی که در عرصه اعتلای فرهنگ انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، قدردانی کرد و گفت: مسجد اولین مکان آسمانی در زمین است و در زمانی که زمین یک کره آب بود و آغاز «دحو الارض» روز ۲۵ ذی‌القعده، روز گستراندن زمین است که در آموزه‌های دین اسلام، از روزهای بافضیلت به‌شمار می‌رود و روز زمینی شدن و خاکی شدن کره آبی بود که در آن مفاهیم بلند هدایتی نهفته است.

خدا مأموریت نوسازی مسجد را به حضرت ابراهیم(ع) سپرد

وی با اشاره به اینکه خداوند سبحان تمامی برنامه‌های الهی خود را در مسجد قرار داد، افزود: با این که خود کعبه؛ «مسجدالحرام» ساخته شده بود، خداوند متعال حضرت ابراهیم(ع) را متولی نوسازی و بازسازی این کار کرد و بدین جهت است که مسجد یک حریم امن الهی است.

مساجد سنگر امن الهی در برابر فتنه‌های شیطانی فتنه‌گران است

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی آمد که مساجد را در طراز اسلام ناب و انقلاب قرار دهد، اظهار کرد: مساجد مکانی برای هدایت رفتاری و اخلاقی، خدمات‌رسانی اجتماعی و بصیرت‌افزایی سیاسی است؛ لذا مساجد در این رابطه یکی از سنگرهای محکم امن الهی در برابر فتنه‌های شیطانی و دشمنان فتنه‌گر است.

دشمنان به دنبال تضعیف قدرت کاربری مسجد هستند

امام جمعه بوشهر در ادامه با ابراز اینکه دشمنان به دنبال تضعیف قدرت کاربری مسجد هستند، گفت: اعتلای مساجد و رسیدن به طراز انقلاب اسلامی می‌تواند خدمت فوق‌العاده بزرگی به جهان تشیع، اسلام و انقلاب داشته باشد و ارتباط مستمر با نهادهای مرتبط با مساجد می‌تواند این مسیر را به موفقیت و پیشرفت و تعالی نزدیک کند.

مساجد؛ جایگاه جذب و رشد جوانان

وی با اشاره به اینکه طرح مسجدمحوری توسط نهاد مقاومت بسیج در حال اجرا است، عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری بخشی از فعالیت‌های مساجد را عهده‌دار هستند و می‌بایست مساجد جایگاه جذب و رشد جوانان باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: مساجد بوشهر نقش بسیار خوبی در عرصه اجتماعی و انقلابی‌گری ایفا کرده است و باید با همدلی، همفکری و وحدت‌گرایی این فضا را مجدد احیاء و پویاتر کنیم.

امضای میثاق‌نامه مسجد طراز اسلامی

یادآور می‌شود: در این آئین از تندیس طرح «40 مسجد – 40 چراغ هدایت» رونمایی شد و میثاق‌نامه مسجد طراز اسلامی از سوی آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حمیده ماحوزی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، علیرضا پولاد، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد امضاء شد.

محمد عبیدی

عکاس: کیوان عمادی

captcha