«اربعین انقلاب» کلیدواژه تکامل و آگاهی این نظام است
کد خبر: 3786206
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
یک نویسنده به‌نام کشور مطرح کرد؛

«اربعین انقلاب» کلیدواژه تکامل و آگاهی این نظام است

گروه فرهنگی - نویسنده و پژوهشگر انقلابی بیان کرد: اربعینِ انقلاب، کلیدواژه تکامل و آگاهی این نظام است.

«اربعین انقلاب» کلیدواژه تکامل و آگاهی این نظام استبه گزارش ایکنا از همدان، حمید حسام نویسنده و پژوهشگر انقلابی، امروز پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه در آیین تجلیل از اهالی قلم اظهار کرد: اگر ترجیع‌بند حرفهای امروز ما کسانی مانند سردار شهید حاج حسین همدانی باشد یک مثنوی آرمانی در زندگی ما سروده شده است.

حسام با بیان اینکه در مراسم مذکور باید نام شاعر و استاد بزرگ علیرضا کمری بیان شود، اذعان کرد: ایشان یک جریان ساز فرهنگی است و امروز خیلی گمنام، نویسنده تربیت می‌کند و ماهم بر سر خوان ایشان نشسته‌ایم.

وی افزود: این مراسمات اگرچه بیانگر محبت میزبان است اما به شدت وظیفه‌ سختی را به عهده دارد آن هم بیان عملیات نسل گذشته به آیندگان است چرا که اربعین انقلاب، کلیدواژه تکامل و آگاهی این نظام است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: امید است به برکت شهدا و به واسطه‌ی قلم دوستان و اهالی قلم، با پایداری و آگاهی بیشتر ادامه راه رهبر عزیزمان باشیم.

لازم به ذکر است: حمید حسام متولد سال ۱۳۴۰ در استان همدان نویسنده و پژوهشگر انقلابی است فعالیتهای وی اعم از رزمنده ۸ سال دفاع مقدس، مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و... است.

از آثار وی میتوان به خداحافظ سالار، آب هرگز نمی‌میرد، وقتی مهتاب گم شد، راز نگین سرخ، دهلیز انتظار، غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند، فقط غلام حسین باش، سوم خردادی ها و ... اشاره کرد.

زندگی نامه ایشان در کتاب «سهم من از چشمان او» به قلم مصطفی رحیمی موجود است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، از دو نویسنده بزرگ همدانی جواد محقق و حمید حسام توسط حمیدرضا حاج بابایی و امیر خجسته نمایندگان مردم همدان در مجلس، درویش‌نژاد مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد همدان، مهدی دهقان نیری مدیرکل صدا و سیمای استان، حجازی و عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه های استان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

captcha