توزیع عادلانه جنسیتی در پست‌های مدیریتی با جدیت بیشتری انجام شود
کد خبر: 3793233
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

توزیع عادلانه جنسیتی در پست‌های مدیریتی با جدیت بیشتری انجام شود

‌گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، با بیان اینکه توزیع عادلانه جنسیتی در پست‌های مدیریتی باید با جدیت بیشتری انجام شود، گفت: برای واگذاری مسئولیت و اقدامات اجرایی به جامعه‌ زنان، باید زنان توانمند و تأثیرگذاری در جامعه تربیت و الگوهای مناسب ترسیم کرد.

جامعه نیاز به تربیت زنان تاثیرگذار و الگو داردعاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، بیان کرد: اجرایی‌شدن و سهیم کردن زنان در تصمیم‌گیری‌های کلان و توزیع عادلانه جنسیتی در پست‌های مدیریتی باید با جدیت بیشتری انجام شود.
وی اظهار کرد: در بسیاری از موارد، تصمیم‌گیری در خصوص خانواده و مسائل مربوط به زنان، به عهده‌ مردان است و شاید خیلی از تصمیمات به همین دلیل نتیجه‌ای ندارد.
وی با بیان اینکه، مشکلات و موانع را می‌توان از جنبه‌های مختلف فردی، خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی بررسی کرد، افزود: عامه‌ مردم باید، حضور زنان در جامعه و سهیم شدن آنان و قبول مسئولیت و تاثیر آنان در جامعه را باور کنند.
زارعی با بیان اینکه پذیرش زنان در جامعه از سوی فرد و جامعه مسأله‌ مهمی است، یادآور شد: در بسیاری از موارد، در طی سال‌های طولانی مسئولیت‌های مهم اجتماعی به مردان واگذار شده و مردم در بعضی از جوامع به این باور رسیده‌اند که انجام وظیفه‌های مهم از عهده یک زن خارج است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، تأکید کرد: این دیدگاه که زن در هر شرایط باید در محیط خانواده بماند، به شدت مخرب است و باید اصلاح شود.
وی با انتقاد از بعضی سیستم‌های آموزشی، ذکر کرد: در برخی سیستم‌های آموزشی، به دختران می‌گویند، برای چه تلاش می‌کنی، کار یک زن خانه‌داری و بچه‌داری است، در صورتیکه یک زن علاوه بر کارها و امور مربوط به خانواده، توانایی انجام مسئولیت‌های اجتماعی را دارد و به رشد و تکامل جامعه کمک می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: برای مسئولیت و اقدامات اجرایی به جامعه‌ زنان، باید زنان توانمند و تاثیرگذاری در جامعه تربیت و الگوهای مناسب ترسیم کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، اضافه کرد: هم مردان و هم زنان باید جامعه‌ای برای نسل بعد به یادگار گذارند که باعث افتخار و سربلندی آنها باشد.
انتهای پیام

 

captcha