خانواده فدای فعالیت‌های اجتماعی بانوان نشود
کد خبر: 3794515
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
معاون رئیس جمهور در امور زن و خانواده:

خانواده فدای فعالیت‌های اجتماعی بانوان نشود

گروه معارف ــ معصومه ابتکار با تأکید بر این‌که نباید خانواده را فدای فعالیت‌های اجتماعی بانوان کرد، گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین مختلف کارهای زیادی انجام داده‌اند تا نقش‌آفرینی بانوان در جامعه منجر به خدشه وارد شدن به نقش بانوان به‌عنوان محور اساسی خانواده نشود.

خانواده را فدای فعالیت‌های اجتماعی بانوان نکنیدبه گزارش ایکنا از قم، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زن و خانواده امروز، 11 اسفند در افتتاحیه اولین دوره بین‌المللی مطالعات زنان در دانشگاه ادیان و مذاهب قم در رابطه با نقش تأثیرگذار بانوان در عرصه‌های مختلف در جامعه بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران، بانوان در زمینه‌های مختلف اجتماعی در حال فعالیت هستند، در زمینه ورزش، ورزشکاران بانوی بسیاری داریم و یک سوم مدال‌های ورزشی ما در میادین بین‌المللی توسط بانوان کسب شده‌ است.

وی با تاکید بر این‌که امروزه کرامت انسانی به ویژه کرامت بانوان در جمهوری اسلامی از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است، افزود: امام خمینی(ره) در راستای تغییر نگاه جامعه به حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی نقش بسیار تأثیرگذاری داشته و لذا جایگاه آزادی‌خواهانه و در عین حال اسلامی برای فعالیت بانوان در کشور فراهم کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: از افتخارات جمهوری اسلامی ‌می‌توان به نقش‌آفرینی اجتماعی زنان در جامعه اشاره کرد که در 40 سال گذشته در این زمینه پیشرفت‌های بسیار زیادی به‌وجود آمده‌ است.

وی ادامه داد: با وجود تمام پیشرفت‌های صورت گرفته، وضعیت فعلی بانوان هم‌چنان قابل قبول نیست و با موانعی مواجه هستیم که تلاش‌ها برای رفع این موانع ادامه دارد.

ابتکار با اشاره به این‌که  افزایش چشمگیر تحصیل زنان در دانشگاه‌ها از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: خانواده به‌عنوان یک موضوع مهم در اسلام، همواره مورد تأکید بوده است و جمهوری اسلامی ایران با تدوین سیاست‌هایی پیرامون نقش‌آفرینی بانوان در جامعه به‌دنبال حضور مؤثر بانوان در جامعه است.

وی افزود: اکنون بیش از 70 درصد زنان روستایی و 90 درصد بانوان شهری با سواد هستند که این آمار در مقایسه با قبل از انقلاب پیشرفت بسیاری داشته است؛ آمار زنان باسواد در ایران نشان‌دهنده حضور مؤثر آنان در اجتماع است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر این‌که نباید خانواده را فدای فعالیت‌های اجتماعی بانوان کرد، ادامه داد: دولت و مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین مختلف کارهای زیادی انجام داده‌اند تا نقش‌آفرینی بانوان در جامعه منجر به خدشه وارد شدن به نقش بانوان به‌عنوان محور اساسی خانواده نشود.

وی یادآوری کرد: زمینه‌سازی برای فعالیت اجتماعی بانوان در کنار حضور محوری در خانواده بسیار با اهمیت است و باید در تصمیم‌گیری‌ها به این موضوع توجه شود.

ابتکار در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح‌هایی برای تدوین قوانین برخورد با خشونت علیه زنان و مسائل مبتلا به بانوان بر اساس شریعت اسلامی است و امیدواریم قوانین خوبی در این زمینه اجرایی شود.

انتهای پیام

captcha