مدیریت صحنه قرآنی را پیچیده کرده‌ایم
کد خبر: 3795764
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
سیدمهدی خاموشی:

مدیریت صحنه قرآنی را پیچیده کرده‌ایم

گروه مسابقات ــ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست هم‌اندیشی مسئولان برگزارکننده مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه‌های گذشته بر پیچیده‌ شدن مدیریت صحنه قرآنی تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا برای ساده‌سازی نحوه مدیریت فعالیت‌های قرآنی کشور نظرات را احصاء کنیم تا نقشی در ساده‌تر کردن نحوه مدیریت صحنه قرآنی کشور داشته باشیم.

مدیریت صحنه قرآنی را پیچیده کرده‌ایم / دلایل برگزار نشدن مسابقات بین‌المللی قرآن در حسینیه ارشاد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست هم‌اندیشی و تبادل تجربیات مسئولان برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون، صبح امروز، 15 اسفندماه، با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و برخی از مسئولان برگزار‌کننده مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران در ادوار قبل برگزار شد.
در بخشی از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه چنین جلسات  هم‌اندیشی باید ادامه‌دار باشد و اینکه موظف هستیم همه صحبت‌ها را بشنویم، گفت: به اعتقاد من تکمیل‌کننده مدل ما همین جریان تلاوت شفاهی است و باید این موضوع را بهینه‌سازی کنیم. مدل بازگشت به مسابقات قرآن در دوره حسینیه‌ ارشاد مورد نظر من است. فقط باید فضای سالن مسابقات را محدود کنیم، اما جلسه قرائت قرآن سنگینی را در نظر بگیریم.
وی افزود: برای امسال نیز چنین نظری داشتم که البته قبل از حضور من، هزینه‌هایی در مصلای امام خمینی(ره) تهران شده بود. برای اینکه هزینه‌ها از بین نرود و از وسط کار تغییر مسیر ندهیم با برگزاری مسابقات در مصلی موافقت شد، اما ای کاش آن هزینه‌ها نشده بود تا بتوانیم مسابقات را به حسینیه ارشاد منتقل کنیم.
خاموشی در ادامه با اشاره به اینکه تقدیر از دست‌اندرکاران برگزارکننده مسابقات در ادوار گذشته، در کوران برگزاری مسابقات کار ارزشمند و مطلوبی خواهد بود، تصریح کرد: مدیریت قرآنی یکی از پیچیده‌ترین مدیریت‌هاست و اینکه همه چیز شاخ و برگ پیدا کرده است مقصر خود قرآنی‌ها هستند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه می‌توان همه چیز را ساده‌تر کرد، گفت: لذا امثال شما باید برای ساده‌سازی نحوه مدیریت فعالیت‌های قرآنی کشور نظرات را احصاء کنید و به ما ارائه دهید تا در ساده‌تر کردن نحوه مدیریت صحنه قرآنی کشور اعم از جلسات قرائت و حفظ و سایر شاخه‌ها نقش داشته باشیم.
به گزارش ایکنا، خاموشی با بیان اینکه شرایط موجود شرایط خوبی برای ساده‌سازی امور قرآنی  است و این کار انجام می‌شود، ادامه داد: سازمان اوقاف در تعامل با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها اقدام خواهد کرد و اگر هر سازمان و دستگاهی در این زمینه به ما کمک کند، استقبال خواهیم کرد.
وی با تأکید بر اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن آبرو و تابلوی نظام است، گفت: مدلی را در نظر گرفته بودیم که در دعوت از متسابقان دقت نظر بیشتری شود و افراد خبره‌تری در این مسابقات حضور یابند تا رقابت سنگین‌تر و بهتری را شاهد باشیم. گزارشهایی که شنیدم نشان‌دهنده انجام کارهای خوب است و از آن استقبال می‌کنم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش پایانی صحبت‌های خود ضمن دعوت از برگزارکنندگان مسابقات قرآن در دهه‌های گذشته برای حضور در صحن مسابقات، اظهار کرد: در این مسابقات همه حضور داشته باشند و ما را همراهی کنند تا در آینده بهینه‌سازی و برگزاری بهتر را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام

captcha