تکریم زائر در اولویت مسائل میزبانی است
کد خبر: 3797343
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

تکریم زائر در اولویت مسائل میزبانی است

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: در جایگاه زائر و میهمان انتظار داریم یک نوع تکریم، اکرام و احترام با تجربه سفرمان آمیخته باشد؛ لذا تکریم زائر و میهمان در اولویت مسائل میزبانی قرار دارد.

تکریم زائر در اولویت مسائل میزبانی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدهادی بختیاری، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، در همایش توجیهی آموزشی با عنوان «رسم میزبانی» که صبح امروز، 21 اسفندماه در تالار شهر مشهد برگزار شد بیان کرد: فلسفه چنین جلساتی این است که وقتی زائر در محیط مشهد حضور پیدا می‌کند در کنار استفاده از ظرفیت‌های مختلف شهر که اصل و هسته آن نیز وجود بابرکت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) است. آنچه تعاملات را شکل می‌دهد ارتباطی است که آدم‌های این محیط با آن برقرار می‌کنند.
وی افزود: این تعاملات بیشتر متوجه افرادی است که با زائران و میهمانان شهر مشهد روبرو هستند افرادی در صنعت تجارت، صنعت هتل‌داری و حوزه حمل و نقل بیشترین ارتباط و تعاملات را با زائران و مسافران دارند.
بختیاری اظهار کرد: در کنار عموم مشهدی‌ها و شهروندان که در جای جای این شهر هستند و با زائران تعامل دارند؛ لذا علاوه بر همه مسائل زیرساختی، عمرانی و خدماتی نحوه تعامل از اهمیت بالایی برخوردار است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: در جایگاه یک زائر و میهمان انتظار داریم یک نوع تکریم، اکرام و احترام با تجربه سفرمان آمیخته باشد از این جهت در کنار عوامل محیطی تعاملات و نوع برخورد میزبان برای زائر مهم است.
وی بیان کرد: به لحاظ سنت دینی نیز در روایات و احادیث بسیاری به جایگاه میهمان، بر تکریم میهمان و اینکه میهمان یک نعمت و هدیه است تأکید فراوان شده و علاوه بر این نیز به زائران به لحاظ علم جامعه شناختی، صنعت توریست و علم اقتصاد یک فرصت و ظرفیت محسوب می‌شوند و موجبات خیر و برکت را فراهم کرده و منبع توسعه پایدار شهر هستند.
بختیاری تصریح کرد: همه آن اتفاقاتی که در نوروز در شهر مشهد از زیباسازی، مهندسی و... رقم می‌خورد اگر تکریم با آن همراه نباشد برای زائر و میهمانان تجربه خوبی از این سفرشان به جا نخواهد ماند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: اگر خلائی در عوامل زیرساختی شهر باشد سفر برای زائران و مسافران با یک برخورد مناسب، راهنمایی بجا و تعاملات شیرین لذت‌بخش خواهد بود و تمایل زائر و میهمان را به بازگشت دوباره به شهر زیاد خواهد کرد ضمن اینکه افراد با خاطره خوش از حضور در مشهد مبلغ خوبی برای دیگران در شهرهای خود خواهند بود و می‌توانند تصویر شهر را به صورت مطلوبی ترسیم و به دیگران انتقال دهند.
وی بیان کرد: از آنجا که هیچ‌کس از آموزش بی نیاز نیست و همه ما نیازمند تذکر و یادآوری هستیم بر همین اساس آموزش امری مستمر محسوب می‌شود و با تکرار آموزش رفتارها توسعه یافته و در افراد نهادینه می‌شود و هدف اصلی برگزاری چنین جلساتی همین تذکر و یادآوری برای نهادینه کردن رفتار در راستای تکریم زائران و میهمانان شهر مقدس مشهد است.

انتهای پیام

captcha