دانشجویان و متون دانشگاهی در طراز تمدن اسلامی باشند
کد خبر: 3807241
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱

دانشجویان و متون دانشگاهی در طراز تمدن اسلامی باشند

گروه فرهنگی ــ رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌که دانشگاه‌ها در هر حوزه‌ای که وارد شده‌اند حلال مشکلات بوده‌اند، افزود: هم دانشجویان باید در طراز تمدن اسلامی باشند و هم متون درسی باید در طراز تمدن اسلامی تدوین شوند.

gبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یک‎شنبه، هشتم اردیبهشت در جلسه شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان خطاب به دانشگاهیان بیان کرد: اساتید دانشگاه از مهم‌ترین معلمان هستند و مردم، فرزندان‌شان را به این معلمان به‌عنوان امین می‌سپارند و امانت‌داری از ویژگی‌های مؤمن است و باید در تربیت فرزندان کوشا و سخت‌کوش باشیم.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، ادامه داد: به تعبیر حضرت آقا دانشگاه‌ها محیط ساخت کادر اجرایی کشور است؛ ما نزدیک به 10 میلیون دانشگاهی در حال تحصیل یا فارغ‌التحصیل داریم و این دانشگاه با این نیرو باید مشکلات جامعه را حل کند.
رستمی اضافه کرد: فضایی را که دشمن بنا بود ایجاد کند تا از سرمایه‌های اجتماعی خودمان به‌طرف فرسایش سرمایه‌ها برویم با این همدلی و همگرایی از بین رفت. گاهی از اینکه یک متولی مهربان داریم غفلت می‌کنیم و اطمینان به خدای متعال را از دست می‌دهیم درحالی‌که خدای متعال فرمودند: «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ».
رستمی با بیان این‌که دانشگاه‌ها در هر حوزه‌ای که وارد شده‌اند حلال مشکلات بوده‌اند، افزود: هم دانشجویان باید در طراز تمدن اسلامی باشند و هم متون درسی باید در طراز تمدن اسلامی تدوین شوند.

انتهای پیام

captcha