«پیشوای صادق» مقام معظم رهبری، ارائه چهره‌ای واقع‌بینانه از امام صادق(ع) است
کد خبر: 3822931
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

«پیشوای صادق» مقام معظم رهبری، ارائه چهره‌ای واقع‌بینانه از امام صادق(ع) است

گروه اجتماعی ــ مدیر تولید محتوای موسسه انقلاب اسلامی، کتاب پیشوای صادق را منعکس‌کننده چهره‌ای ناب و حقیقی از امام صادق(ع) دانست.

«پیشوای صادق» مقام معظم رهبری ارایه چهره‌ای واقع‌بینانه از امام صادق(ع) استحجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید صلح‌میرزایی، مدیر تولید محتوای موسسه انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: این کتاب در واقع مجموعه یادداشت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 58 است که در 19 شماره در روزنامه جمهوری اسلامی که ایشان در آن زمان مدیر مسئول آن روزنامه بودند منتشر شده بود.
وی تصریح کرد: بعدا کتابی بر خلاف نظر ایشان و به صورت مغلوط نوشته شد و پس از سال‌ها که انتشار کتاب متوقف بود پس از مقابله سندها با منابع و سندهای اولیه، این اثر توسط موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شد.
وی گفت: یکی از اهداف این کتاب ارائه چهره دقیق‌تر و واقع‌بینانه تبیین سیره کاملی از رئیس مکتب جعفری است؛ برخی سعی می‌کنند این مسئله را القا کنند که امام صادق(ع) تنها در حوزه علمی فعالیت داشتند و هیچ رویکرد و بعد دیگری در زندگی ایشان مشهود نیست.
وی تصریح کرد: این گروه از افراد سعی دارند امام را در همان قالب پرورش شاگرد خلاصه کنند در حالی که امام صادق(ع) یک جهادگر نستوه بودند و سال‌ها زمینه قیام را فراهم می‌کردند؛ ایشان سال‌ها برای شکل‌گیری حکومت علوی که از مردم دریغ شده بود تلاش کردند و جهاد سختی داشتند؛ رهبر فرزانه انقلاب در این کتاب به نظریه انسان 250 ساله نیز اشاره و آن را تبیین می‌کنند.
صلح میرزایی یادآور شد: این کتاب پیاده شده سخنرانی های مقام معظم رهبری است و در واقع قلم خود ایشان است؛ حجم کتاب نیز به شکلی است که می‌تواند مورد استفاده نوجوانان و جوانان، دانشجویان و طلاب قرار گیرد.
وی در پایان گفت: قرار شده است که شعبه موسسه انقلاب اسلامی مرکز در قم در دفتر سابق آیت‌الله العظمی نوری همدانی در کوچه بیگدلی فعالیت خود را دنبال کند.
یادآور می‌شود، مراسم معرفی کتاب «پیشوای صادق» روز پنجشنبه ششم تیرماه در قم و با حضور بزرگان و مسئولان حوزه در قم برگزار شد.
انتهای پیام
captcha