مهلت یک‌هفته‌ای برای پایان مطالبه‌ چندساله فعالان قرآنی
کد خبر: 3824352
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۳
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته/

مهلت یک‌هفته‌ای برای پایان مطالبه‌ چندساله فعالان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ تجلیل از احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی، آغاز اجرای طرح 1453، پیگیری رسانه‌ای از شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای پاسخ‌دهی به مطالبه فعالان قرآنی در پایان دادن به داستان پرتنش ادغام دو اتحادیه موسسات قرآنی، همچنین مسابقات قرآن لیگ تکواندو و... را می‌توان مهمترین رویدادهای این هفته دانست.

به گزارش ایکنا؛ این هفته‌ با اخباری چون؛ آغاز طرح تابستانی 1453، تجلیل از احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و مدیر سابق رادیو قرآن، پیگیری موضع شورای توسعه فرهنگ قرآنی درباره ادغام اتحادیه‌ها با اتمام فرصت دوهفته‌ای، مسابقات قرآن لیگ تکواندو، دومین دوره جشنواره آیه‌های مهربانی ویژه پرسنل شهرداری و خانواده‌های آنها، داوری مرحله اول از هشتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت، تغییر زمان برپایی جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و...همراه بود.
آغاز طرح تابستانی «انس با قرآن کریم ۱۴۵۳»
سیزدهمین دوره طرح قرآنی با عنوان «انس با قرآن کریم ۱۴۵۳» طی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 18 تا 19 به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما و دیگر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی رفت.
این برنامه با اجرای احمد شفازاده و الهام غفاری، همچنین، کارشناسی محمدمهدی بحرالعلوم در بخش آقایان و الهام ماندگارمهر و غصون مسلمی در بخش بانوان به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت.
تجلیل از احمد ابوالقاسمی
هم‌اندیشی نشست تخصصی «بررسی فعالیت‌های قرآنی و غفلت رسانه‌ای» با حضور خبرنگاران برخی از رسانه‌‌ها، مدیران و فعالان قرآنی و قراء بین‌المللی در سالن کنفرانس این خبرگزاری برگزار شد.
این نشست به نوعی جلسه مقدماتی هم‌اندیشی درباره نوع رویکرد رسانه‌ها به پوشش رویدادهای قرآنی به ویژه دو رویداد مهم نمایشگاه و مسابقات قرآن که هرساله هزینه و وقت زیادی برای آن صرف می‌شود و بررسی میزان توجه نهادهای فرهنگی به رویدادهای قرآنی و چرایی میزان غفلت رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری از رویدادهای حوزه قرآن برگزار شد.
تأکید بر رابطه مستقیم ایجاد جذابیت و تغییر و تحول در زمینه فعالیت‌های قرآنی با ایجاد رغبت در مردم برای ورود به این عرصه توسط عباس سلیمی، خادم‌القرآن، بررسی نیاز و مطالبات مردم از سوی جامعه قرآنی توسط احمد ابوالقاسمی و نقش فعالان قرآنی در بی‌توجهی رسانه‌ها به رویدادهای قرآنی توسط مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، از جمله مباحث مهم مطرح شده در این نشست بود.
در حاشیه این هم‌اندیشی، مراسم تجلیل از «احمد ابوالقاسمی» قاری بین‌المللی و مدیر سابق رادیو قرآن با اهدای هدایا از سوی برگزار شد.

جمعه///  تجلیل از «احمد ابوالقاسمی» تا تب و تاب پیگیری موضع شورای توسعه با اتمام مهلت 2هفته‌ای

جشنواره «آیه‌های مهربانی»
مرحله نهایی دومین جشنواره قرآنی «آیه‌های مهربانی» ویژه پرسنل شهرداری تهران و خانواده‌های آنها با راهیابی ۱۵۰ متسابق مرحله مقدماتی در گروه سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال در دو بخش بانوان و آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ در رشته‌های ۲۰ و ۱۰ جزء و کل قرآن و اذان در صحن حرم امام خمینی(ره) برپا شد.

برگزاری کلاس‌های دارالقرآن تسنیم
دوره‌های تخصصی آموزش قرآن کریم در شش‌ماهه تابستان و پائیز سال جاری، توسط دارالقرآن تسنیم محله ۱۳ آبان همراه با ارائه گواهینامه معتبر سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود. طبق برنامه زمان‌بندی شده این دارالقرآن، کلاس‌های تخصصی تلاوت قرآن روز‌های شنبه هر هفته از ساعت ۱۸:۳۰ (ویژه نوجوانان) در مسجد جامع امام رضا(ع) برپا خواهد شد.
تجلیل از فعالان قرآنی منطقه ۷ تهران

مراسم تجلیل از فعالان قرآنی شهرداری منطقه ۷، در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور شهردار منطقه، رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران و جمعی از همکاران شهرداری منطقه ۷ برگزار شد.
تغییر زمان برپایی جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی

چهل‌وششمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که براساس برنامه اعلام شده باید ۱۱ تیرماه تشکیل می‌شد، برگزار نشد. این جلسه در حالی لغو شده است که مهلت دوهفته‌ای شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای تصمیم‌گیری نهایی در مورد ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی نیز همزمان با زمان برپایی این جلسه پایان‌یافته بود و پیش‌بینی می‌شد در جلسه شورا در مورد این موضوع تصمیم‌گیری شود.
پیش از این نیز شاهد لغو متعدد جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی بوده‌ایم که دلیل اصلی آن را به حد نصاب نرسیدن اعضای جلسه اعلام می‌کردند.

داوری مرحله اول از هشتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت
با پایان یافتن مهلت ثبت نام و ارسال تلاوت‌ها از سوی متقاضیان حضور در هشتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم، داوری مرحله اول این دوره تا 14 تیرماه انجام گرفت.
در این مرحله، تلاوت و آثار ۳۲۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان در دو بخش قاریان و مدرسان، از سوی شش نفر از اساتید و داوران بین‌المللی قضاوت شد. نتایج داوری این مرحله نیز اواخر تیرماه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن منتشر خواهد شد.
«دهه کرامت» با ویژه‌برنامه‌های شبکه قرآن

همزمان با ایام ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) و همچنین، بزرگداشت حضرت احمد بن‌موسی‌الکاظم(ع)، شبکه قرآن و معارف سیما در دهه کرامت با تهیه و تولید ویژه‌برنامه‌هایی میهمان مخاطبان تلویزیون است.
پیگیری موضع درباره ادغام اتحادیه‌ها
پس از تجمع حدود ۱۵۰ نفر از مدیران عامل اتحادیه‌های استانی و نمایندگان مؤسسات قرآنی سراسر کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد طی دو هفته تصمیم نهایی، مبنی بر ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی به مراجع رسمی و دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط اعلام شود و این مهلت در حالی پایان یافت که طی گفت‌وگوی معاون مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بر مصوبه رسمی شورا برای ادغام اتحادیه‌ها تأکید و بیان شد «هفته آینده جلسه‌ای با این موضوع برگزار و نتایج نهایی اعلام خواهد شد».

جمعه///  تجلیل از «احمد ابوالقاسمی» تا تب و تاب پیگیری موضع شورای توسعه با اتمام مهلت 2هفته‌ای
برگزاری مسابقات قرآن لیگ تکواندو

هفته اول قرآن لیگ تکواندو باشگاه‌های کشور در رده سنی نونهالان در دو گروه دختران و پسران در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل برگزار شد. براساس آیین‌نامه در نظر گرفته شده برای این مسابقات، هر تیم که در لیگ تکواندو حضور دارد، می‌تواند از یک قاری که از اعضای تیم هست برای بخش قرآنی و بخش رقابت بهره ببرد.
مسابقات لیگ تکواندو هر هفته برگزار می‌شود و در کنار آن رقابت قرآنی تیم‌ها نیز ادامه دارد. رقابت قرآنی تیم‌ها در کنار سالن مبارزه است و تا هفته هفتم ادامه دارد. داوران و آئین‌نامه بخش قرآنی مسابقات مورد تأیید سازمان اوقاف و امور خیریه است.
انتهای پیام

captcha