۶۰ مؤسسه قرآنی در البرز پروانه فعالیت دارند
کد خبر: 3824626
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

۶۰ مؤسسه قرآنی در البرز پروانه فعالیت دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: در حال حاضر ۱۳۰ مؤسسه قرآنی در این استان فعال هستند که از این تعداد ۶۰ مؤسسه پروانه فعالیت دارند.

60 موسسه قرآنی در البرز پروانه فعالیت دارند

ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: در حال حاضر 130 مؤسسه قرآنی در البرز فعالیت دارند که بخشی از آن‌ها از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز و پروانه فعالیت دارند.

وی با اشاره تعداد مؤسسات قرآنی تحت نظارت ارشاد البرز، افزود: 60 مؤسسه قرآنی تا کنون پروانه فعالیت خود را از ارشاد دریافت کرده و 35 مورد نیز دارای موافقت اصولی فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز  ادامه داد: مؤسسات دارای موافقت اصولی در تنوع برنامه و کیفیت خدمات‌رسانی هیچ فرقی با موسسات مجوزدار ندارند و تابع قوانین کلی موسسات قرآنی هستند.

مقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری مراسم تقدیر از حافظانی که در آزمون قرآن و عترت برگزیده شده‌اند، اشاره کرد و گفت: این تقدیر در قالب همایش نور برگزار می‌شود که به زودی زمان و مکان آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل ارشاد البرز با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: چهارهزار و ۷۸۰ نفر در این آزمون سراسری شرکت کردند و البرز بعد از تهران دومین استان بود.

وی همچنین در‌خصوص وضعیت بیمه فعالان قرآنی استان، اظهار کرد: در حال حاضر 450 فعال قرآنی در استان بیمه هستند که بیمه این افراد از طریق بیمه هدفمند سازی یارانه‌ها انجام شده است.
انتهای پیام

captcha